کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۰۲۰
تاریخ خبر:

آشنایی با شاه جدید آل سعود

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود از امروز پادشاه عربستان سعودی است. او برادر ناتنی ملک عبدالله (پادشاه سابق عربستان) و بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیز آل سعود و برادر تنی ملک فهد -پادشاه اسبق عربستان- و نایف و سلطان (دو ولیعهد سابق ملک عبدالله) است، لذا یکی از هفت برادران معروف به السدیری محسوب می‌شود. امیر سلمان در طول زندگی سیاسی خود مشاور مخصوص پادشاهان عربستان بوده و نقش ویژه‌ای در اداره امور داخلی این کشور داشته‌است. وی پس از ملک عبدالله، پادشاه عربستان و نایف بن عبدالعزیز که فوت کرد، فرد شماره سه خاندان آل سعود محسوب می‌شد و پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز، وزارت دفاع عربستان که همواره در دست ولیعهد بود به وی سپرده شد. پس از مرگ نایف بن عبدالعزیز در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲، سلمان بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد عربستان و سومین ولیعهد عبدالله بن عبدالعزیز انتخاب شد. شیخ سلمان سه دوره امیر منطقه ریاض بوده‌است.

شبکه العربیه نزدیک به آل سعود درباره او می گوید:ملک سلمان بن عبد العزیز به علم انساب و تاریخ شبه جزیره عربی، اشراف کامل دارد. او مرجع تاریخی مهمی برای شماری از پژوهشگرانی که در کار تدوین تاریخ شبه جزیره عربی هستند، به شمار می‌آید. او اخبار رسانه‌ها را به طور کامل پی گیری می‌کند؛ این چیزی است که شماری از اساتید علوم رسانه معاصر با ملک سلمان هنگامی که امیر منطقه ریاض بود می‌گویند. ملک سلمان حتی به نوع عکس همراه با خبر و میزان تناسب آن با متن خبر اهمیت می‌دهد و همچون خواننده یا بیننده گذرا از آن عبور نمی‌دهد.
با بیعت با ملک سلمان ، او بار دیگر به کاخ پادشاهی در ریاض باز می‌گردد؛ آن هم پس از ان که زندگی سیاسی خود را به عنوان حاکم ریاض آغاز کرد، پس از آن وزیر دفاع و سپس ولیعهد و در ‌‌نهایت پادشاه شد. او در اصل هیچ‌گاه کاخ حکومت را ترک نکرد و همواره در فاصله نزدیکی به همه حاکمان کشور به عنوان نصیحتگر و مشاور ایستاده بود؛ از زمان پدرش بنیانگذار پادشاهی سعودی تا درگذشت برادرش ملک عبد الله بن عبد العزیز.
اما یک خبر جالب دیگر در مورد اورا پارسال روزنامه دیلی میل منتشر کرد:
به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، سلمان بن عبدالعزیز ولی عهد عربستان برای سفر یک هفته‌ای با پرداخت ۳۰ میلیون دلار، جزایر مالدیو را از ۱۹ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۴ (۳۰ بهمن تا ۶ اسفند ۹۲)سراسر این کشور را قرق کرده و با یک قایق تفریحی مجلل به همراه کادر پزشکی یک بیمارستان مجهز و بیش از ۱۰۰ محافظ شخصی عازم این کشور شد

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۱۴۰۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • gilas

    در ضمن تعاریفتون اضافه کنید ایشون از بیم اری آلزایمر هم رنج میبرن !

  • mamali

    اگه فاتحه شن هم بدن خیلی کار کردن