کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۹۱۹۹
تاریخ خبر:

آسیب های بی خوابی و کم تحرکی

بهتر است بدانید بیدارماندن بیش از حد مانند خواب بیش از حد خطرناک است و می تواند به سلامتی افراد مختلف تاثیر بگذارد و موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی در آن ها شود و کم تحرکی را کنار بگذارید

طبق پژوهش جدید منتشر شده در مجله PLOS Medicine؛بیدار ماندن بیش از حد در طول شب و خوابیدن دیر هنگام به ویژه برای افراد کم تحرک بسیار خطرناک است .

مطالعات جدید نشان دادند که داشتن سبک زندگی کم تحرک می تواند احتمال مرگ و میر زودرس را نسبت به فردی که زندگی و تحرک معمولی و نرمالی دارد تا چهار درصد افزایش دهد .

نویسنده این پژوهش ؛متخصص بیماری های قلبی عروقی در دانشگاه سیدنی استرالیا، در بیانیه ای اشاره می کند که :"مدارک و شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهند کم تحرکی و تاخیر در خوابیدن برای سلامتی بسیار مضر است " .

وی ادامه داد :"هنگامی که زندگی شما با بی تحرکی و بدون انجام ورزش همراه است ؛بسیاری از خطرات و بیماری ها سلامتی شما را تهدید می کند .همچنین الگوی غذایی ناسالم و تاخیر داشتن در خواب شب باعث افزایش این خطرات می شود ".

برای مطالعه در این مورد ؛محققان اطلاعات فراوانی را از ۴۵ پژوهش جمع آوری کردند . این تیم قادر به تجزیه و تحلیل داده ها بر رفتارهای بیش از ۲۳۰۰۰۰ شرکت کننده در مطالعه بودند . آنها بر رفتارهای اشتباه در سبک زندگی که به عنوان عواملی برای افزایش خطر مرگ و بیماری شناخته شده بودند توجه داشتند .این رفتارها شامل کشیدن سیگار,مصرف الکل, رژیم غذایی ناسالم و عدم فعالیت روزانه و… می شدند .

این محققان علاوه بر زیر نظر گرفتن فعالیت جسمانی شرکت کنندگان ؛ساعت خواب آنان را مورد بررسی قرار دادند .آن ها پس از تحقیق و بررسی دریافتند که دو عامل خوابیدن دیر هنگام و داشتن سبک زندگی کم تحرک بیشترین تاثیر را در ابتلای فرد به بیماری ها ؛همچنین خطر مرگ زودرس دارد .این محققان همچنین دریافتند که خواب بیش از حد نیز برای سلامتی مضر است .

آنان اظهار داشتند که :"بیماری های مختلف (مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان) ؛بیش از ۳۸ درصد از مردم جهان را به کام مرگ می کشاند .در حالی که داشتن سبک زندگی اشتباه و رعایت نکردن برخی مسایل می تواند افراد را در معرض این بیماری های کشنده قرار دهد ".

کدخبر: ۶۹۱۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر