کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۶۰۴۴
تاریخ خبر:

آسمان و هما، از میتسوبیشی هواپیما می‌خرند

پایگاه خبری بیزینس جورنال نوشت: شرکت های هواپیمایی آسمان و ایران ایر در حال مذاکره با مقامات میتسوبیشی برای خرید ۱۰۵ فروند هواپیمای لوکال و محلی هستند.

این رسانه، همچنین به نقل از خبرگزاری ژاپنی کیودونیوز نوشت: به گفته یک مقام ایرلاین ایرانی آسمان، اگرچه این شرکت با بوئینگ برای خرید ۳۰ فروند بوئینگ مکس قرارداد امضا کرده است؛ اما داشتن قرارداد با بوئینگ یا هر هواپیماساز دیگری در دنیا، دلیل نمی شود که آسمان سراغ سایر شرکت های هواپیماسازی نرود.

همچنین این رسانه گفته است: آسمان قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس با شرکت آمریکایی سازنده هواپیما ـ بوئینگ ـ به ارزش ۳ میلیارد دلار را دو هفته قبل امضا کرده بود.

به گزارش مهر، کیودونیوز اعلام کرده مقامات ایرلاین آسمان از سال گذشته میلادی مذاکرات خرید ۲۵ فروند هواپیمای میتسوبیشی را با این شرکت آغاز کرده اند که ارزش آن ۵۰۰ میلیون دلار است.

ضمن اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز در حال مذاکره با میتسوبیشی برای خرید ۸۰ فروند هواپیمای جت مسافری کوتاه برد است که این دو شرکت در مجموع خواهان خرید ۱۰۵ فروند هواپیما از میتسوبیشی هستند.

گفتنی است هنوز شرکت میتسوبیشی ژاپن این خبر را تأیید نکرده است.

کدخبر: ۱۵۶۰۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mas1227

    به امید روزی که هرایرانی به جای پراید یه هواپیما داشته باشد

  • arashk.ya

    یکم رو صنعت خودمون سرمایه گذاری هدفمند ک نن خیلی بهترش رو میتونیم بسازیم.

  • mahammad

    میستو پیشی تا حالا یه هواپیما تو دنیا نف روخته و تست نشده.با چه جراتی میخان اولین مشتری باشن.صب کنین تو خود ژاپن چند سال تست بشن بعد بخرید !!!

  • fardinrad

    شما از دنیا خبر نداری یه تحقیق میکردی