کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۷۶۸۵
تاریخ خبر:

اردشیر زاهدی آخرین سفیر شاه در آمریکا: به عملکرد جمهوری اسلامی احترام می‌گذارم

"اردشیر زاهدی" وزیر خارجه و آخرین سفیر شاه در ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی" آرتی" روسیه، از عملکرد و کارنامه جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته دفاع و حملات تندی را متوجه اپوزیسیون خارج‌نشین کرد.

به گزارش عصرایران، اردشیر زاهدی که ۹۰ ساله است، در این مصاحبه با اشاره به اینکه به آمار بالای تحصیل‌کردکان ایران طی ۴۰ سال گذشته به ویژه افزایش سطح سواد زنان و حضور بالای آنها در دانشگاه‌ها افتخار می‌کند، تاکید کرد که به عملکرد جمهوری اسلامی احترام می‌گذارد زیرا به گفته او جمهوری اسلامی بر اساس یک منطق عمل می‌کند.

او با حمله به دولت ترامپ و سیاست‌های خصمانه این دولت نسبت به ایران، سیاست اصلی آمریکا و دولت ترامپ را "تغییر رژیم" در ایران دانست و در عین حال این سیاست را غیرعملی و "خوش خیالانه" دانست.

آخرین سفیر شاه در آمریکا: به عملکرد جمهوری اسلامی احترام می‌گذارم/ اکثر اپوزیسیون خارج نشین ایران، خائن و فاسد هستند

او با اشاره به اینکه از نظر آمریکا پسر شاه مخلوع یکی از گزینه‌ها برای تغییر رژیم است، سیاست تغییر رژیم را زیر سوال برد و گفت:" تصور براندازی در ایران خوش خیالی است… اینها( اپوزیسیون) از کجا پول می‌گیرند؟ چه کسی از آنها پشتیبانی می‌کند؟ چقدر ارتش و نیروی نظامی در اختیار دارند؟.. ایران امروز دارای ارتش و نیروهای نظامی و پلیس و.. است. چطور می‌خواهند به ایران بروند؟ با هواپیمای جت شخصی؟!"

او با حمله به اپوزیسیون خارج‌نشین اکثر این افراد را فاسد و خائن دانست که با گرفتن پول از خارجی‌ها بر ضد مردم ایران فعالیت می‌کنند.

او گفت: من بسیاری از این افراد را می‌شناسم… آنها از خارجی‌ها پول می‌گیرند و علیه مردم ایران فعالیت می‌کنند. من آنها را خائن می‌دانم."

اردشیر زاهدی که هم اینک در سوییس زندگی می‌کند، وزیر خارجه دولت شاه در فاصله سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱ بوده است. او از سال ۱۹۷۳ تا زمان پیروزی انقلاب ایران (فوریه ۱۹۷۹) در سمت سفیر ایران در واشنگتن بود.

کدخبر: ۲۴۷۶۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • navidjavadiii

    از افعال معکوس اشاره میکنن ایشون ???