کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۴۲۴۷
تاریخ خبر:

آجیل شب عید چند؟!

درآستانه فرا رسیدن سال نو بازار آجیل و خشکبار نیز داغ شده است.

به گزارش ایسنا، آجیل و خشکبار از اقلام اصلی ایام عید نوروز است و بسیاری از مردم آجیل را برای پذیرایی روزهای عید ضروری می‌دانند.

در این شرایط بررسی‌ها از بازار بزرگ تهران نشان می‌دهد که آجیل و خشکبار در فاصله کمتر از دو هفته به پایان سال از رونق زیادی برخوردار است و در میان انواع آجیل، آجیل‌های مخلوط و چند مغز طرفداران بیشتری دارد.

اقلام آجیل و خشکبار در بازار بزرگ بسیار متنوع است تا جایی که انتخاب را برای مصرف‌کنندگان سخت کرده است. پنج - شش مدل پسته و بادام، دو سه مدل فندق و بادام هندی، تخمه‌های مختلف، آجیل‌های درهم، گردو، نخودچی و کشمش در مغازه‌ها مشاهده می‌شود. به غیر از آجیلهای معمول، خشکبار متنوعی هم در بعضی مغازه‌ها به چشم می‌خورد. ذرت، عناب، انواع زیتون، زرشک، کوکب سفید، آلو و آلوچه، شاه بلوط، زنجبیل، ترخینه و غیره از جمله اقلام خشکبار هستند که البته مشتریان خاص‌تری دارند.

انواع آجیل بسته به کیفیت‌شان قیمت های متنوعی دارند. در بازار بزرگ آجیل چهار مغز مخصوص کیلویی ۵۶ هزار تومان و آجیل شیرین اعلاء کیلویی ۴۲ هزار تومان قیمت دارد. آجیل‌های درهمی که شش مغز هستند کیلویی ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین آجیل چهار مغز بی نمک ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. به طور کلی آجیل‌های مخلوط نسبت به آجیل‌های تکی به دلیل به صرفه بودنشان از تقاضای بیشتری برخوردار هستند.

در میان آجیل‌هایی که به صورت تکی به فروش می‌رسند. انواع پسته بین ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان، انواع بادام کیلویی ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان، بادام هندی کیلویی ۶۵ هزار تومان، مغز فندق کیلویی ۷۵ هزار تومان، کشمش کیلویی ۱۶ هزار تومان و نخودچی کیلویی ۱۴ هزار تومان قیمت دارد. در میان آجیل های اصلی پسته بیشترین تنوع را دارد و بادام از بیشترین تنوع برخوردار است. همچنین تخمه ژاپنی بین ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان قیمت دارد.

کدخبر: ۲۰۴۲۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.tehran

    وای چه ارزون مفته هااااااا??

  • sanaz.majd

    قیمت ها از اینی که نوشتید خیلی بالاتره ی ه سر به بازار بزنید!

  • maryam.mohamadi

    اینا قیمت پارسال بوده امسال خیلی بالاتره