کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۵۳۷
تاریخ خبر:

۱۶نکته درباره فهرست نامزدهای جشنواره فیلم فجر

با اعلام نامزدهای سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلف، «تنگه ابوقریب» کار بهرام توکلی با نامزدی در ۱۱ رشته از جمله در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر رکوردار است.

با نگاهی به فهرست اعلام شده، می‌توان به موارد دیگری هم اشاره کرد:

۱**** «تنگه ابوقریب» کار بهرام توکلی با نامزدی در ۱۱ رشته، رکورددار جشنواره امسال است.

۲**** اگرچه نام فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی در فهرست نامزدها ۱۱ بار تکرار شده است، اما در واقع این فیلم در ۱۰ رشته، نامزد دریافت سیمرغ است. دلیل آن‌هم این است که در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، فرهاد اصلانی و نوید پورفرج برای این فیلم نامزد شده‌‌اند.

۳**** فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» با کارگردانی پیمان معادی هم در ۱۰ رشته نامزد شده است. البته این فیلم در فهرست نامزدهای سه رشته اصلی بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن جایی ندارد.

۴**** دو فیلم «به‌وقت شام» کار ابراهیم حاتمی‌کیا و «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر در هشت رشته نامزد شده‌اند.

۵**** فیلم «دارکوب» کار بهروز شعیبی اگر چه نامش هشت بار در فهرست نامزدها آمده است، اما در واقع در هفت رشته کاندید شده‌ است. چراکه مهناز افشار و سارا بهرامی در یک اتفاق نادر، هر دو برای این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شده‌اند.

۶**** فیلم «عرق سرد» کار سهیل بیرقی در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن، سه نامزد دارد؛ لیلی رشیدی، سحر دولتشاهی و هدی زین‌العابدین.

۷**** در فهرست نامزدهای جشنواره سی‌و‌ششم فیلم فجر، برخی از هنرمندان در یک رشته برای دو یا سه فیلم کاندید دریافت سیمرغ شده‌اند:

۸**** امیر جدیدی در رقابت دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره، با دو فیلم «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد» حضور دارد.

۹**** سحر دولتشاهی برای فیلم‌های «عرق سرد» و «چهارراه استانبول» نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده است.

۱۰**** محسن روزبهانی برای سه فیلم «به وقت شام»، «تنگه ابوقریب» و «سرو زیر آب» در بخش جلوه‌های ویژه میدانی برای دریافت سیمرغ رقابت می‌کند.

۱۱**** سینا قویدل برای دو فیلم «لاتاری» و «ماهورا» در بخش بهترین جلوه‌های بصری نامزد شده است.

۱۲**** مهران ملکوتی برای دو فیلم «سوء تفاهم» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» نامزد دریافت سیمرغ بهترین صدابرداری شده است.

۱۳**** علیرضا علویان در بخش صداگذاری برای دو فیلم «به‌وقت شام» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» نامزد شده است.

۱۴**** کارن همایونفر برای «به‌وقت شام» و «عرق سرد» نامزد دریافت سیمرغ بهترین موسیقی متن است.

۱۵**** فیلم «لاتاری» کار محمدحسین مهدویان مورد توجه داوران قرار نگرفته و بجز در رشته فنی جلوه‌های ویژه بصری، در هیچ بخش دیگر نامزد نشده است.

۱۶**** شش فیلم «هایلایت»، «جشن دلتنگی»، «امیر»، «اتاق تاریک»، «کار کثیف» و «جاده قدیم» در هیچ رشته‌ای نامزد دریافت جایزه نشده‌اند.

کدخبر: ۲۰۰۵۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر