کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۵۱۳۸
تاریخ خبر:

یک شب تالار برای عروسی چند؟

به گفته رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس، هزینه‌ای که برای پذیرایی از هر مهمان در تالارهای پذیرایی در نظر گرفته می‌شود از حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان شروع شده و بسته به سفارش میزبان افزایش پیدا می‌کند.

خسرو ابراهیمی‌نیا عنوان کرد: هزینه‌ای که برای تالارهای پذیرایی در نظر گرفته می‌شود، به برنامه‌های سفارش داده شده از سوی میهمان بستگی دارد. البته هر تالار امکانات و منوی خاص خود را نیز ممکن است داشته باشد اما برای تعیین هزینه‌ای که برای هر میهمان گرفته می‌ شود، به طور معمول تالارها اطلاعات لازم درباره نوع غذاها و خدمات خود را به اتحادیه اعلام می‌کنند و پس از بررسی موضوع در کمیته فنی اتحادیه قیمتی برای هر تالار تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: حتی در تعیین قیمت تالارهای مختلف علاوه بر اینکه منوی آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد بازرسی نیز به محل فرستاده می‌شود تا از شرایط و امکانات آن تالار برای ارائه منوی یاد شده مطلع و مطمئن شود.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس همچنین عنوان کرد: برای هر تالار مبلغی نیز به عنوان ورودی در نظر گرفته می‌شود که در روزهای عادی این مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و در روزهای تعطیل و اعیاد این رقم ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و اگر تالاری رقمی بیش از این را از مشتریان درخواست کند، تخلف صورت گرفته است.

ابراهیمی‌نیا ادامه داد: البته اکنون بازار کار به قدری کساد است که در اکثر موارد واحدهای صنف ما ورودی را نیز از مشتریان نگرفته و به آنها تخفیف می‌دهند. بر همین اساس در مجموع شرایط صنف ما به گونه‌ای است که در سال جدید هم نمی‌توان خیلی به افزایش تعرفه‌ها فکر کرد، چراکه اکنون مدیران تالارهای پذیرایی حداقل قیمت‌ها را در نظر می‌گیرند تا بدین واسطه بتوانند مخارج جاری واحد خود را تامین کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز خطاب به مردم اظهار کرد: پیش از آنکه بخواهید با یک تالار پذیرایی قرارداد ببندید حتما به دارا بودن پروانه آن واحد توجه کنید و از سوی دیگر گول کانال‌های مجازی و تبلیغات مختلفی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود را نخورید، چرا که در موارد متعدد افراد شکایت کرده‌اند که با فردی قرارداد بسته‌اند اما در روز برگزاری مراسم مشخص شده آن فرد اصلا وجود خارجی نداشته است یا گاه شکایاتی داشتیم مبنی بر آنکه افراد با دریافت هزینه‌های بالا مراسم در یک کارخانه متروکه یا حتی گاوداری سابق برگزار می‌کنند. بر همین اساس توصیه ما به مردم این است که پیش از عقد قرارداد برای برگزاری مراسم خود حتما از قبل پروانه صنفی واحد ارائه‌دهنده خدمات مطمئن شوند.

کدخبر: ۱۵۵۱۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.tehran

    بیست تا بیستو پنج تومنی که فرمودند در هم ون حدود گاوداری و انبار متروکه هست مگرنه یجای عادی هم بگیری لختت نکنن ولت نمیکنن