کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۴۷۵۶
تاریخ خبر:

یکشنبه سیاه بازار خودرو

هفت صبح، سعید چولکی| اتفاقاتی که اینروزها در بازار خودرو شاهد آنها هستیم را نمی‌توان به هیچ منطق و چارچوب علمی، آماری یا بازاری ربط داد. تنها و تنها بیم، هراس و ابهام درباره آینده است که موجب شده تا خودروهای ۴۰ میلیون تومانی بازار یک شبه قیمت شان به۵۰، ۶۰ و حتی ۷۰ میلیون تومان برسد. بی هیچ توضیحی درباره اینکه چه اتفاقی دارد در بازار خودرو می‌افتد یا اینکه چه بلایی سر مشترین بخت برگشته ایرانی دارد می‌آید، لیستی از ۱۱ مدل جدید یا پرفروش بازار خودرو را همراه با قیمت قبلی، میزان افزایش قیمت و سطح قیمت فعلی گردآوری کرده‌ایم. توجه‌تان را به روزهای سیاه بازار خودروهای ایران جلب می‌کنیم.

از ال‌۹۰ شروع میکنیم که با ۱۶ میلیون تومان رشد قیمت، فعلا از قیمت ۳۹ تا ۴۰ میلیون قبلی روی بهای ۵۵ میلیون تومان پریده است.

قیمت پژو۲۰۶ تیپ۵ هم با رشد عجیب از حدود ۴۰ میلیون تومان به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

ساندرو هاچ‌بک رنو هم با گذر از مرز قیمت ۷۵ میلیون تومان توانسته رکورد بزند و با افزایش ۲۰ میلیون تومانی سبت به بتدای سال روبرو شود.

قیمت مدل ۲۰۷ نیوفیس و اتومات ۲۰۷، جدیدترین ساخته ایران خودرو نیز با رشدی عجیب و ۱۸ میلیونی، هم‌اینک به بیش از ۷۳میلیون تومان رسیده است.

برلیانس۳۳۰ نیو که خودرو چینی موفقی در بازار ایران است، فعلا قیمتش در نمونه فول اپشن اتومات به بیش از ۷۱ میلیون تومان رسیده و از رشدی معادل ۹ میلیون تومان برخوردار شده است.

دنا پلاس توربو که در زمان نخستین عرضه قیمتی ۶۰ میلیون تومانی داشت هم‌اینک بیش از ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

افزایش ۲۵ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۰۸ آنهم در عرض یک روز در حالی اتفاق افتاده که این محصول در کارخانه تنها ۱۱۴ میلیون ۹۹۴ هزار تومان قیمت گذاری شده اما الان ۱۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو در ابتدای ورود به بازار ۹۸ میلیون تومان در کارخانه و ۱۲۵ میلیون تومان در بازار قیمت داشت.

رنو کپچر که روزگاری دور و در انتهای سال ۹۶ حدود ۱۱۰ میلیون تومان قیمت داشت اخیرا با ۹۰ میلیون تومان افزایش حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت مزدا ۳ که تا اوایل اردیبهشت ماه در محدوده ۱۲۵ میلیون تومان بود فعلا در بازار به ۲۲۰ میلیون تومان رسیده است که به معنی رشد ۹۵ میلیون تومانی بهای سدان کوچک ژاپنی بهمن موتور است.

سوزوکی گرند ویتارا اس‌یووی کوچک ژاپنی که تا ابتدای سال بهایی ۱۴۸ میلیون تومانی داشت، در بلبشوی قیمت‌ها تا بیش از۱۰۰ میلیون ومان اضافه قیمت داشته و در نمایشگاه‌های سطح شهر حدود ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بورگوارد بی‌ایکس۷ محصول تازه آلمانی‌ها در ایران هم یک شبه از بهای ۲۹۹ میلیون تومانی کارخانه ۲۰۰میلیون تومان صعود کرده و با بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کدخبر: ۲۱۴۷۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    هنوز تحریم ها شروع نشده، اینه!

  • ali20h

    دست گلشون درد نکنه

  • arsha_1360

    فقط میخندم. الان نگاه که می کنم میفهمم چ را باید زه بغل پراید آپشن باشه

  • aresh_m66

    خدایا بسه دیگه…. بخدا خسته شدیم….

  • irani54321

    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  • hamedali

    خودمون داریم قبل از اینکه تحریم بشیم جو روانی توی کشؤر ایجاد می کنیم این وسط یه عده به نون و نوای حسابی میرسند دولت هم ک ه فقط ناظره

  • alborz3475

    اینا همش کار خود دولته قشر فقیرو فقیرتر و پولدارو پولدار تر کرد. دولت دست تو جیب ملت کرده و داره هزینه هاشو از جیب ملت ب رمیداره هر روز باید افسوس روز قبل رو بخ وریم

  • zorro

    مقصر خود ملتن که جو میدن به این وضعیت.گر ونه؟نخرین تا ارزون شه.ملت ایران سیرن وپو لدار.وگرنه چطور این همه پول میدن بابت یه چهارچرخ الکی