کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۸۳۴
تاریخ خبر:

یانکی‌ها درباره منشاء شیرکاکائو، خیارشور و همبرگر چه می‌دانند؟/خواندنی

۱۶٫۴ میلیون نفر از آمریکایی‌هایی که شیر مصرف می‌کنند اطلاعات اشتباهی درباره این نوشیدنی دارند. این عدد یعنی چیزی معادل جمعیت پنسیلوانیا در ایالات متحده نمی‌دانند که شیر کاکائو ترکیبی از شیر، شکر و شکلات است!
به گزارش خبرآنلاین؛ واشینگتن پست در گزارشی به میزان آگاهی مردم امریکا به منشاء خوارکی های معمول پرداخته است. نتیجه اینکه ۷ درصد بزرگسالان امریکا بر این باورند که شیر کاکائو از گاو قهوه‌ای گرفته می‌شود! این آمار به صورت آنلاین در سراسر امریکا گرفته شده از طرف مرکز نوآوری لبنیات ایالات متحده اعلام شده است.
وقتی این عدد را محاسبه می‌کنید درخواهید یافت که ۱۶٫۴ میلیون نفر از مردمی که شیر مصرف می‌کنند اطلاعات اشتباهی درباره این نوشیدنی دارند. این عدد یعنی چیزی معادل جمعیت پنسیلوانیا در ایالات متحده نمی‌دانند که شیر کاکائو ترکیبی از شیر، شکر و شکلات است!
این گزارش به جنجالی در ایالات متحده بدل شده و چالش های مختلفی را به همراه داشته است. برای چند دهه ناظران در امر کشاورزی، تغذیه و آموزش بر این عقیده بودند که مردم امریکا به لحاظ اطلاعات کشاورزی بی‌سواد هستند.
در واقع آنها نمی‌دانند مواد غذایی کجا پرورش داده می‌شوند، چطور انبار می‌شوند و حتی اینکه شیر کاکائو دقیقا چیست!
مطالعات یک دپارتمان کشاورزی نشان می‌دهد در اوایل دهه ۹۰ از هر ۵ بزرگسال امریکایی یک نفر نمی‌دانست که همبرگرها از گوشت گاو تهیه می‌شوند.
در عین حال بسیاری از آنها آشنایی با اطلاعات اولیه کشاورزی نداشته‌اند. مثل اینکه نمی‌دانستند مزارع بزرگ امریکا به طور معمول چگونه هستند و اینکه حیوانات چه غذاهایی می‌خورند.
با این حال کارشناسان آموزش و پرورش همچنان متقاعد نشده‌اند که در طول این دهه‌ها درباره موضوع مورد نظر تغییرات زیادی اتفاق افتاده باشد.
سیسیلی آپتون از بنیانگذاران فودکراپ و کسی که کشاورزی و تغذیه را به مدارس پایه ابتدایی امریکا آورد می‌گوید: "در حال حاضر ما شرطی شده‌ایم که وقتی به غذا نیاز داریم باید به فروشگاه برویم. در واقع در چارچوب برنامه آموزشی ما چیزی مبنی بر اینکه به بچه‌ها یاد بدهد غذاها قبل از فروشگاه از کجا می‌آیند وجود ندارد."
البته آپتون و همکارانش به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان این حالت را به سراسر مردم تعمیم داد.
تحقیقات نشان داده است مردمی که در جوامع کشاورزی و زراعتی زندگی می‌کنند مانند افرادی که تحصیلات عالیه دارند، کمی بیشتر از بقیه علاقه دارند درباره اینکه مواد غذایی از کجا می‌آیند اطلاعات داشته باشند.
خیار شور همان خیار است؟!
با این حال در برخی دیگر از جوامع ناآگاهی درباره این مسائل به شکل قابل توجهی بالاست.
مصاحبه‌ای با دانش آموزان مقاطع چهارم، پنجم و ششم مدرسه‌ای در کالیفرنیا توسط یک تیم تحقیقاتی نشان داد نیمی از این بچه‌ها نمی‌دانند خیار شور همان خیار است و یا پیاز و کاهو بوته‌ای هستند.
در این تحقیق ۴ نفر از ۱۰ نفر نمی‌دانستند همبرگر از گوشت گاو تهیه می‌شود و ۳ نفر از ۱۰ نفر اطلاع نداشتند پنیر را از شیر می‌گیرند!

کدخبر: ۱۶۴۸۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.rezaei64

    خب که چی؟ حالا که این مطلب رو گذاشتین پس لطفا سطح زندگیه همون بچه های سال چهارم و پنجم رو با بچه های کشور خودمون هم مقای سه کنید یا اینکه اونا چه تفریحاتی دارن ی ا اینکه اوقات فراغتشون رو چطوری سپری میک نن