کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۹۸۷۲
تاریخ خبر:

گنج صدام حسین در آخرین مخفیگاهش

مجله آمریکایی اسکوایر، با تعدادی از کسانی که در بازداشت صدام درگیر بودند مصاحبه کرده و جزئیات جدیدی از نحوه دستگیری دیکتاتور سابق عراق افشا کرده است.
به گفته این مجله، نقطه عطف عملیات جستجوی صدام حسین، که چند ماه بدون نتیجه ادامه داشت، در ژوئن ۲۰۰۳ اتفاق افتاد. در این زمان دو تن از بازرگانان عراقی اطلاعات شگفت‌انگیزی درباره دستگاه امنیتی ریاست‌جمهوری عراق افشا کردند. دستگاهی که تحت سیطره کامل نزدیکان و خویشاوندان صدام بود.

نام دو نفر در اطلاعاتی که بازرگانان مزبور ارائه کردند، مطرح شد: حدوشی و محمد ابراهیم المسلط. آمریکایی‌ها به مزرعه حدوشی رفتند. در مزرعه یک حفره جدید توجه آمریکایی‌ها را جلب کرد. زمانی که خاک این حفره را کنار زدند، هشت میلیون دلار آمریکایی نقد در آن پیدا کردند.

اما این تنها اکتشاف آمریکایی‌ها نبود. آن‌ها چهار جعبه بزرگ دیگر، مقداری زیورآلات، اسناد تولد و عقدنامه‌های ازدواج پیدا کردند که برای آمریکایی‌ها بسیار مهم بود.

این‌ها هم پایان اکتشافات نبود، سربازان آمریکایی، سه مایل زیر زمین، چیز‌هایی پیدا کردند که به شدت آن‌ها را غافلگیرد کرد. آن‌ها مقدار زیادی طلا و جواهرات متعلق به ساجده طلفاح، همسر صدام، و میلیون‌ها دلار دیگر پیدا کردند. آمریکایی‌ها ۱۰۰۰۰ هزار بسته اسکناس صددلاری - که با برچسب بانک چیس مانهاتان پیچیده شده‌اند- پیدا کردند. علاوه بر این، شش بسته زباله پیدا کردند که مملو از جواهرات همسر صدام بود. این طلاها، شامل مقدار زیادی انگشتر، گوشواره، کارد‌های کوچک طلایی و یک کلاشینکوف طلایی بود.

منبع: فرارو

کدخبر: ۲۳۹۸۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamedali

    حالا این گنج رو کی مصادره کرده گ ایا تحو یل دولت عراق شده یا امریکایی ها اون رو ب الا کشیدند ؟