کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۷۰۲
تاریخ خبر:

کشته شدن صیاد ایرانی توسط مرزبانی عربستان

شب گذشته دو قایق صیادی بوشهر در اطراف سکوهای نفتی و مرز آبهای ایران و عربستان با تیراندازی گشت دریایی سعودی مواجه شدند که بر اثر آن یکی از ایرانی ها کشته شد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت خلیج فارس؛ سرنشین دیگر قایق که پسر وی بوده توانست از درگیری نجات یابد و همراه جسد صبح امروز خود را به اسکله صیادی جفره بوشهر برساند.

گویا از قایق دیگری با دو سرنشین که همراه آنها بوده اطلاعی در دست نیست و براساس اظهارات اولیه احتمال توقیف وی توسط گارد دریایی عربستان وجود دارد.

مدیرکل امور مرزى وزارت کشور کشته شدن یک صیاد بوشهرى توسط گارد مرزبانى عربستان گفت: بدون تایید این مسئله که قایق‌های ایرانی وارد مرزهای عربستان شوند، تیراندازی از سوی آنها صورت گرفته و یک صیاد ایرانی کشته می‌شود.

وزارت کشور: موضوع را پیگیری می‌کنیم
مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفتگو با فارس درخصوص موضوع تیراندازی گارد ساحلی عربستان به سمت یک قایق ماهیگیری ایرانی که به کشته شدن یکی از ماهیگیران منجر شد، اظهار داشت: امروز ۲ قایق ایرانی که در حال ماهی‌گیری در آب‌های خلیج فارس بودند بر اثر امواج دریا از مسیر خود خارج می‌شوند.

آقا بابایی ادامه داد: گارد مرزبانی عربستان بدون تایید اینکه قایق‌های ایرانی وارد مرزهای این کشور شده باند، اقدام به تیراندازی کردند که بر اثر آن یک صیاد ایرانی بر اثر اصابت تیر به کمرش کشته می‌شود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: حتی با فرض ورود قایق‌های ایرانی به آبهای عربستان بر اثر امواج دریا، آنها مجاز به شلیک نبودند.

درحال بررسی از سوی وزارت خارجه
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در گفتگو با ایسنا در خصوص این حادثه گفت: موضوع کشته شدن صیاد بوشهری در تیراندازی گارد مرزبانی عربستان توسط ارگان‌های ذی‌ربط و مرزبانی کشور نیز تایید شده است.

قاسمی اظهار کرد: بعد از مشخص شدن نتایج بررسی‌های اولیه توسط دستگاه‌های مربوطه، این واقعه تلخ به شکل مقتضی و با جدیت تمام مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس و بدون تایید این مسئله که قایق‌های ایرانی وارد مرزهای عربستان شوند، تیراندازی از سوی گارد مرزبانی این کشور به سوی قایق‌های ایرانی صورت می‌گیرد و یک صیاد ایرانی بر اثر اصابت تیر به کمرش کشته می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه این کار عربستان را خلاف اصول انسانی دانست.

کدخبر: ۱۶۴۷۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • rezapirsay

    حالاشمابیاین ۸۵هزارتاحاجی ببرین باپول خو دمون گلوله بخرن بزن ماروبکشن

  • mhran98

    دولت نگاه نگاه نگاه

  • Ali2072

    بازم تحقير ايراني ها،با محكوم كردن و بيا نيه دادن چيزي درست نميشد اقدامات عملي را شروع كنيد..عربستان ب ما توهين ميكنه جوا ب ما ترحمه

  • dadbeh

    به جای خط و نشان کشیدن برای آمریکا باید یه درسی به این عربستانی ها داد دیگه خیلی روشون زیاد شده . اینو باید جدی گرفت.کاف یه سپاه یه قایقشونو به همون دلیلی که این صیاد بی گناه کشته شد منهدم کنه.

  • amir-62

    عربستان دیگه زیادی پر رو شده. شاید لازم باشه بجای پرتاب موشک تو جاهای پرت و کویر ی موشکامونو بفرستیم سمت ریاض

  • khordbin

    یکی میگه دولت نیگاه نیگاه! آخه مسئول وبم ب وموشک و اعلان جنگ، دولت نیست که بالام جان، با اوناست که رو پشت بوم واسه دنیا د ادو بیداد میکنندو خط ونشون میکشن

  • mhran98

    مدعیانی که میگند دولت مسول بمب و موشک نی ست پس چطور ادعا میکنند که این دولت سایه جنگ را از کشور دور کرده؟ هر چی گل و بلب له کار دولته، هر چی ضرر و زیان و خفت و خ واریه، کار دیگرانه؟