کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۸۵۱
تاریخ خبر:

کارمند ساده‌ای که ۱۰۰ میلیارد به جیب زد و به ترکیه فرار کرد

یک کارمند ساده در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با سوءاستفاده از امکانات شغلی ۱۰۰ میلیارد تومان را طی ۹ سال به جیب زد و از کشور فرار کرد.

به گزارش فارس هفته گذشته یکی از سایت‌های نفتی خبری را با عنوان کشف فساد مالی در وزارت نفت دولت آقای روحانی منتشر کرد و نوشت فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد.

پس از انتشار این خبر کسری نوری رئیس روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: مسوولان امور مالی مدیریت اکتشاف به تازگی در بررسی اسناد مالی خود با تخلف انجام شده توسط یکی از کارمندان امور مالی این مجموعه مواجه شدند که بلافاصله موضوع را به مراجع اطلاعاتی و قضایی گزارش دادند.

به گفته نوری، وزیر نفت دستور داده است تا سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی شرکت نفت و همینطور حسابرسی داخلی این شرکت ضمن انجام تحقیقات دقیق برای روشن شدن ابعاد موضوع و تعیین میزان سوء استفاده اقدام کنند. همچنین وزیر نفت دستور برکناری و آماده به خدمت‌شدن تعدادی از مسوولان ذیربط را که در انجام مسوولیت‌هایشان بی‌دقتی و اهمال کرده‌اند هم صادر کرده است.

بررسی خبرنگار فارس حاکی است این فرد که ۳۰ سال در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت مشغول به کار بوده است با ورود به بخش مالی این شرکت فرعی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، توانست سواستفاده های مالی خود را از سال ۸۷ آغاز و تا همین اواخر رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان را به جیب بزند.

همچنین فعالیت این فرد تا همین اواخر نیز ادامه داشته اما به محض مطلع شدن از بررسی سوء استفاده مالی توسط یک نهاد نظارتی از کشور فرار کرده و به ترکیه گریخته است.

وی که مدارک اقامت در کشور کانادا را داشته است قصد داشت در در آخر هفته ترکیه را به مقصد کانادا ترک کند که تا لحظه انتشار خبر مشخص نیست که این کار را انجام داده و یا اینکه نهادهای امنیتی کشور موفق شده اند وی را دستگیر کرده و به کشور بازگردانند.

با این وجود جای بررسی این نکته هم وجود دارد که چه نقاط ضعف مهمی در سیستم مالی و نظارتی این شرکت وجود داشته است که یک کارمند ساده در طول این مدت طولانی و در دوره مدیریت چند مدیر بدون جلب نظر توانسته است چنین رقم قابل توجهی را اختلاس کند.

کدخبر: ۱۹۵۸۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    ترکیه ازخودشونه!

  • nazarian

    نوش جونش گلی به جمال کل کسایی که نفهمیدن

  • ashkan69

    دمش گرم

  • mahbodhosseinali

    كم كم مردم دارن با مسئولین هماهنگ میشن ا گر نتونستن اونا رو درست كنن خودشون خوب خ راب شدن.

  • severes

    بابک های زنجانی تمومی ندارن…

  • peyman0917

    نوش جان همه بردن شما هم ببر

  • firouz

    ببر ببره حالا اینم ببره چی میشه

  • alireza1348

    واقعاً شما قبول می کنین یه کارمند ساده ب دون ارتباط با رده های بالا بتونه این کار رو بکنه؟

  • mamadariay

    جانم جان بخور بخوریه پول مردم ایران نسل های اینده ایران کجان اون کسانی که سنگ حم ایت میزنن تو همین سایت خبری دیدگاه از خو دشون در وکنن؟ چرا لال هست الان چرا تو ا ینجور خبرها دم نمیزنن؟

  • alirezagran

    مگه داریم ؟ شوخی می کنید ؟ خخخخ