کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۱۰۳
تاریخ خبر:

چین؛ دستگیری بیش از یک میلیون مقام طی ۵ سال

تارنمای 'یی سی' به نقل از کمیسیون انضباطی حزب کمونیست چین در آستانه برگزاری نوزدهمین اجلاس بزرگ حزب کمونیست این کشور اعلام کرد در ۵ سال گذشته حدود یک میلیون و ۳۴۳ هزار مقام و مسئول فاسد را در چین شناسایی، دستگیر و محاکمه کرده است.

به گزارش ایرنا تارنمای 'یی سی ' چین روز دوشنبه گزارش داد در پنج سال گذشته دستاوردهای شایانی در مبارزه با فساد در چین حاصل شده است به طوری که آمارها نشان می دهد در کنار دستگیری مقام های فاسد، حدود ۱۳۰ نفر از مقام های چینی که به کشورهای دیگر گریخته بودند نیز به چین بازگردانده شده اند.

نزدیک به نیمی از افرادی که مرتکب فساد مالی شده اند مسئولانی هستند که در بخش های روستایی و شهرستان های این کشور فعالیت می کرده اند.

آمار تارنمای یی سی چین نشان می دهد که در پنج سال گذشته همچنین بیش از ۱۵۵ هزار سازمان از زیرمجموعه های حزب حاکم مورد بازرسی مالی قرار گرفته اند.

'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در سال ۲۰۱۲ میلادی با شعار مبارزه با فساد و شکار ببرها و مگس ها که مقصود مقسدان بزرگ و کوچک بود روی کار آمد و تاکنون تعداد زیادی از این مقام های فاسد را به دام انداخته است.

از میان چند صد هزار نفری که در چین به جرم مبارزه با فساد دستگیر شده اند نزدیک به ۱۲۰ نفر آنها از جمله کسانی هستند که در رده های بالای حکومتی صاحب منصب بوده اند.

'شین هوا' خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده است مبارزه با فساد در همه دستگاه های دولتی و حزبی با قدرت ادامه خواهد یافت.

همزمان رییس جمهور چین تاکید کرده است که فساد تهدیدی جدی برای حاکمیت حزب است و نمی توان به آن بی اعتنا بود.

او در حضور مقام های دولتی و استانی سراسر کشور گفت که خوشبینی کورکورانه در مورد مبارزه با فساد در حزب نادرست است و باید قدرت و اقتدار حزب را با ریشه کن کردن فساد تحکیم بخشید.

کدخبر: ۱۸۱۱۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Ali2072

    اونجا تو ۵سال اینهمه را محاکمه کردن اینج ا ۵ساله نتونستن بابک زنجانی را محاکمه کن ن

  • jamalgh

    باز هم بگیم که اونها کافرند

  • mamadariay

    مسلمون های راستکی

  • arashparsi

    خدا چی چی ساختی! انسان ساختی یا نابودگر !