کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۰۴۱۱
تاریخ خبر:

چه کسی صاحب اصلی پیام‌ رسان سروش است؟

نرم‌افزار «سروش» در بهمن ۱۳۹۴ نسخه آزمایشی خود را به بازار عرضه کرد و تا بهمن ۱۳۹۵ نزدیک به ۷۰۰ هزار کاربر داشت.

این نرم‌افزار تحت حمایت سازمان صدا‌وسیمای ایران گسترش یافت. بخش عمده‌ای از سهام این شرکت متعلق به صدا‌وسیماست. «سروش» توسط شرکت «توسعه فناوری رسانه سروش» پشتیبانی می‌شود که مدیرعامل این شرکت شخصی به نام محمدرضا علی‌عسگری است. پیش از این «شرق» در گزارشی درباره نسبت «محمدرضا علی‌عسگری» سروش و «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس صدا‌وسیما از «خروشاد» مدیرعامل سروش رسانه سؤال کرده بود که او در پاسخ گفت «برای اطلاع از اینکه آقای علی‌عسگری چه نسبتی با رئیس سازمان صداوسیما دارد، باید از هیئت مدیره سؤال شود».
مدیریت پیام‌رسان سروش نیز بر عهده سیدمیثم سیدصالحی است. سیدصالحی مدیرعامل شرکت داده‌پردازی «فن‌آوا» بوده؛ شرکتی که خدمات اینترنت پرسرعت ارائه می‌کرده است.
در بند ۲ قوانین محتوای ردوبدل‌شده در سروش نیز آمده‌ است: «کاربران مجاز به انتشار محتوای خلاف واقع، غیراخلاقی و غیرقانونی نیستند و عواقب آن برعهده خود کاربر خواهد بود».
در روزهای اخیر صداوسیما در بخش‌های خبری خود سعی دارد مخاطبان را برای استفاده از این پیام‌رسان متقاعد و در گزارش‌های خبری بر امنیت آن تأکید کند.

منبع: روزنامه شرق

کدخبر: ۲۱۰۴۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza730

    من خودم شخصاا از پیامرسان تم تم استفاده میکنم مگه عقل مو از دست دادم وه بیام تو سروش و بله و گپ ?

  • mafirooz

    فقط صدا و سیما نیست که برای سروش تبلیغ م یکنه. شخص فیروزآبادی و شمار زیادی از چهر ه های اصولگرا و تندرو به صورت علنی و آشک ار مردم را به ترک تلگرام و پیوستن به سرو ش تشویق می کردند. معلومه که پول و پله ای در این کار برای بعضیها هست.

  • zyamoradi

    سروش خییییلی هم خوبه همه دنیا اطلاعات ما رو دزدی می کنن ولی ما برامون مهم نیست ا ما خودمون به خودمون اعتماد نداریم

  • siamhr

    حالا که فهمیدم سروش مال صدا و سیماست حتم اااا نصبش میکنم!