کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۴۸۷۴
تاریخ خبر:

چهار باشگاهی که از نظر مالی توانایی خرید گران‌ترین بازیکن دنیا را دارند

بند آزادسازی قرارداد لیونل مسی با بارسلونا ۷۰۰ میلیون یورو است. پیش از جا به جایی‌های اخیر به نظر می‌رسید هیچ باشگاهی نمی‌تواند این مبلغ را بپردازد و خیال تیم کاتالانی از این قضیه راحت بود. با این حال باشگاه دومین ستاره خود را تابستان گذشته با قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو از دست داد. پاری ‌سن‌ ژرمن توانست مبلغ بند آزادسازی مهاجم برزیلی را بپردازد. این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از این برای بازیکنی بیش از ۱۲۰ میلیون یورو هزینه نشده بود.

تیم فرانسوی، علاوه بر نیمار، کیلیان ام‌باپه را به صورت قرضی با قراردادی به ارزش ۱۸۰ میلیون یورو جذب کرد. سپس باشگاه کاتالانی برای امضای قرارداد با فیلیپ کوتینیو ۱۶۰ میلیون یورو (۴۰ میلیون متغیر) و برای عثمان دمبله ۱۴۵ میلیون یورو (۴۰ میلیون متغیر) هزینه کرد.

این جابه‌جایی‌ها یک هشدار برای تیم کاتالانی است. بارسلونا در نوامبر ۲۰۱۷ قرارداد مسی را تمدید کرد و مبلغ بند آزادسازی‌اش از ۲۵۰ به ۷۰۰ میلیون یورو رساند. به نظر می‌رسد این رقم دست نیافتنی است اما آبی‌ اناری‌ها باز هم کاملا خیال‌شان راحت نیست.

اکنون باشگاه‌ چهار رقیب را پیش روی خود می‌بیند که می‌توانند یک شوک را به نقل‌ و انتقالات وارد کنند. پاری ‌سن‌ ژرمن نخستین گزینه است. این باشگاه در صورت جدایی نیمار با قراردادی به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو با پرداخت دو برابر این مبلغ می تواند بهترین بازیکن جهان را جذب کند. همچنین فروش ادینسون کاوانی وجود دارد و اگر این اتفاق رخ دهد تیم فرانسوی به مسی نزدیک تر می‌شود.

دیگر تیم‌هایی که قدرت اقتصادی بالایی برای انجام این انتقال دارند باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس همچون چلسی، منچستریونایتد و منچسترسیتی هستند. با این حال آنها با فروش برخی از ستاره‌های خود می‌توانند بخشی از مبلغ بند آزادسازی مسی را به دست آورند. چلسی ستاره‌ای به نام ادن هازارد دارد. باشگاه رئال مادرید از مدت‌ها قبل به جذب هافبک بلژیکی علاقمند بوده است.

از طرفی سیتی پس از حضور پپ گواردیولا هزینه‌های زیادی برای امضای قرارداد با بازیکنان کرده است. از زمان حضور سرمربی ‌اسپانیایی (ژوئن ۲۰۱۶) این تیم برای بهتر کردن خود ۵۲۶ میلیون یوور هزینه کرده است. سرخیو آگوئرو می‌تواند گزینه خوبی برای فروش باشد. گواردیولا که پیش از این با مسی کار کرده است، همیشه به تحسین ستاره آرژانتینی می‌پردازد اما او معتقد است که مهاجم بارسلونا در تیم کاتالانی بازنشسته خواهد شد.

آخرین گزینه، منچستریونایتد ژوزه مورینیو است. این تیم می‌تواند با فروش پل پوگبا بخشی از این هزینه را به دست آورد. او گران‌ترین بازیکن تاریخ پیش از نیمار بود و یونایتد برای جذب این بازیکن ۱۰۵ میلیون هزینه کرد.

کدخبر: ۲۰۴۸۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر