کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۵۵۲۹
تاریخ خبر:

چرا نباید روی پهلوی راست بخوابید؟

طبق یک بررسی که نتایج آن در مجله "کلینیکال گاستروانترولوژی" چاپ شده، پزشکان دریافته‌اند که خوابیدن روی پهلوی چپ سالم‌تر است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش منتشره در پایگاه اینترنتی فوکوس، دلایل زیادی برای این ادعا وجود دارد. خواب روی پهلوی چپ جریان خون را آسان‌تر می‌سازد. شریان آئورت که سرخرگ اصلی خون‌رساننده به بدن است در قسمت فوقانی و اتصال به قلب به سمت چپ انحنا می‌یابد. بنابراین وقتی به پهلوی راست خود می‌خوابیم خون را مجبور می‌کنیم در این قسمت بر خلاف جاذبه زمین جریان یافته و به بالا برود.

همچنین طبق این مطالعه، کسی که از مشکلات گوارشی مثل سوزش سر معده رنج می‌برد نیز بهتر است بر پهلوی چپ بخوابد.

به گزارش دویچه‌وله، علت هم این است که چون مری از سمت راست به معده وصل می‌شود وقتی روی پهلوی چپمان می‌خوابیم اسید معده نمی‌تواند به مری برگردد.

کدخبر: ۱۷۵۵۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amir.a.eshghi

    اشتباه شده ، خوابيدن روي پهلوي راست بهتر ه ، قلب سمت راست نيس كه بخواد خونو بر خل اف جاذبه زمين وقتي رو پهلو راست خوابيدي پخش كنه

  • alinikbakht

    من که ریه چپ ندارم وقتی روی پهلوی چپ میخ وابم صبح که بلند میشم انگار قفسه سینه ام مچاله شده. روی پهلوی راست هم بیشتر از د و ساعت بخوابم کمبود اکسیژن پیدا میکنم چو ن تنها ریه من فشرده میشه و با تنگی نفس ب یدار میشم و مجبورم مقداری بیدار بمونم تا طبیعی بشه

  • rex

    چرت و پرت میگه .پهلوی راست از قدیما این رسم بوده بخاطر اینکه صحال و کبد روی معده فشار نیاره.طب سنتی اسلامی خودمون بهترین ه .

  • moualem

    اتفاقا برعکس،خوابیدن بر روی پهلوی راست ب اعث فشار کمتر روی قلب و تنفس راحت تر میش ود.