کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۷۱۱
تاریخ خبر:

چرا فیسبوک از چشم کاربران افتاد؟

بر اساس آمار منتشره از سوی eMarketer فیس‌بوک این روزها رسما «پیرپسند» شده و نسل جدید ترجیح می‌دهند به جای استفاده از شبکه اجتماعی زاکربرگ، از اسنپ چت و اپلیکیشن‌های جوان پسند استفاده کنند.{لینک}

بر این اساس در سال ۲۰۱۸ حدود ۲٫۲ میلیون کاربر ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۴٫۵ میلیون کاربر ۱۸ تا ۲۴ ساله انگلیسی به طور معمول از فیس‌بوک استفاده خواهند کرد که این رقم در مقایسه با ۲۰۱۷ بیش از ۷۰۰ هزار کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین افراد بالای ۵۵ سال نیز به عنوان دومین گروه بزرگ سنی، عضو فیس‌بوک خواهند بود.

به گفته کارشناسان، فیس‌بوک قافیه را به سرویس‌هایی مانند اینستاگرام باخته است.(البته اینستاگرام هم متعلق به فیس‌بوک است که در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۱ میلیارد دلار آن را تحت تملک خود درآورد)

«بیل فیشر» از eMarketer معتقد است مشکل فیس‌بوک عدم جوان‌گرایی است و پلتفرمی شده است که اغلب افراد مسن از آن استفاده می‌کنند و در طول سه سال گذشته تعداد کاربران اسنپ چت در انگلیس ۴۳ درصد رشد داشته است که اغلب نسل جدید و جوان هستند که دنبال قابلیت‌های نو در شبکه‌های اجتماعی می‌گردند.

امسال بیش از ۵۰۰ هزار کاربر بالای ۵۵ سال به فیس‌بوک خواهند پیوست. ماه گذشته مدیران فیس‌بوک از سود ۴٫۳ میلیارد دلاری در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۷ سخن گفتند.

اما در مجموع فیس‌بوک با ۳۲٫۶ میلیون کاربر فعال، همچنان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است و اینستاگرام با ۱۸٫۴ میلیون، اسنپ چت نیز با ۱۶٫۲ میلیون کاربر و توئیتر نیز با ۱۲٫۶ میلیون کاربر، پرطرفدارترین شبکه‌ها در این کشور محسوب می‌شوند.

کدخبر: ۲۰۰۷۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر