کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۶۸۳۸
تاریخ خبر:

چرا برخی افراد مدام کارهایشان را به تعویق می اندازند؟

باشگاه خبرنگاران‌جوان نوشت: یک روانشناس گفت: گاهی اوقات بعضی از افراد به دلایل مختلفی، مدام کارها و برنامه های خود را به تعویق می اندازد.

سمیرا اسماعیلی روانشناس و مشاور خانواده در خصوص افرادی که کارهای خود را به تعویق می‌اندازد، اظهار کرد: هنگامی که به برنامه‌های هفته قبل خود نگاهی بیندازید، می‌بینید که تعدادی از کارهایتان به تعویق افتاده است که این مسئله دلایل مختلفی دارد.

وی افزود:گاهی اوقات افراد به این دلیل کار خود را به تعویق می اندازند، چون می‌ترسند که مبادا در آن کار شکست بخورند. اینگونه افراد اعتقاد دارند که بهتر است دست به کاری نزنند که احتمال شکست در آن وجود دارد.

این روانشناس تصریح کرد: از آنجایی که در هر کاری احتمال شکست وجود دارد، پس این افراد در بسیاری از کارها دچار تعلل می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه کمال‌گرایی یکی از علل به تعویق انداختن کارهاست، مطرح کرد: برخی افراد برای انجام کارها، چنان معیارهای بلندپروازانه ای دارند که گاهی اوقات تصمیم می‌گیرند انجام آن‌ها را تا مهیا شدن شرایط ایده آل به تعویق بیاندازند.

وی با بیان اینکه فرد در انجام کارها و وقت گیر بودن آن‌ها چنان راه مبالغه را می پیماید که اصلاً از خیر انجام آن‌ها می‌گذرد، اظهار کرد: افرادی که دچار این مشکل هستند اکثراً در سختی تکالیف، اغراق میکنند.

این روانشناس با اشاره به اینکه بعضی از افراد درباره‌ انجام کارها نگرانی بسیار دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به جای انجام کارها، بیشتر نگران کارها هستند. بدین ترتیب، وقت بیشتر آنان صرف نگرانی می‌شود تا اینکه کارها را به سرانجام برسانند.

اسماعیلی با اشاره به مسئولیت پذیری افراطی گفت: بعضی از افراد آنقدر مسئولیت‌های متعدد دارند که فرصت انجام آن‌ها را پیدا نمی‌کنید یا اینکه به جای انجام کارها، سعی می‌کنند از درگیری بیشتر با کار طفره بروند.

کدخبر: ۲۴۶۸۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر