کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۴۷۳
تاریخ خبر:

پیشنهاد تبدیل خانه «نیما یوشیج» به سفره‌خانه!

آنطور که در تاریخ آمده است، نیما یوشیج در سال ۱۳۲۸ قطعه زمینی حدودا ۴۰۰ را در شمیران خریداری می کند و سال‌ها در آن زندگی کرده و این خانه به محل رفت و آمد بسیاری از نویسندگان، شاعران و… معاصر بدل می شود هرچند که در سال ۴۵ شراگین فرزند نیما خانه پدری را بفروش می رساند و در حاضر خانه پدر شعر نو فارسی در مالکیت خانواده «شریف‌نیا» قرار دارد.

مسجدی داماد خانواده شریف نیا که با وکالت کاری، رسیدگی به امور را در اختیار دارد در گفت‌وگو با ایسنا درباره این پرونده گفت: مرحوم شریف‌نیا سال ۴۵ خانه را از شراگین پسر نیما یوشیج خریداری کرده است و تا زمان حیات نیز در آن خانه زندگی می‌کرده است.سه سال است که این خانه خالی شده و به حال متروکه تبدیل شده است، گفت: افرادی که سنگ نیما یوشیج را به سینه می‌زنند بیایند و ببینند که خانه نیما تبدیل به زباله دان شده و بیش از دو کامیون زباله و نخاله در این خانه جمع شده است و تمام در و پنجره و حتی پریزهای برق را معتادان و سارقان برده‌اند و میراث فرهنگی که می‌گوید دلش می‌سوزد، در این مدت کجا بود؟

او گفت: ما خانواده بی فرهنگی نیستیم و دوست داریم یک قدم در راه اعتلای فرهنگ و میراث‌مان برداریم. میراث فرهنگی جلو بیاید ما با کمال میل خانه را تقدیم خواهیم کرد، نه اینکه در این سالها سراغی از ما نگیرد و این خانه تبدیل به زباله دان شود.

مسجدی در عین حال به برخی اخبار نادرست درباره مالکین فعلی خانه نیما اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی خبرها آمده که مرحوم شریف نیا فرزند پیشکار نیما بوده که خانه را تصاحب کرده اما این حرف‌ها درست نیست. چرا که این خانه از پسر نیما خریداری شده و سند آن نیز موجود است.

وی گفت: ما درخواست داریم که میراث فرهنگی و شهرداری دست از سرمان بردارند و یا حق ما را بدهند،‌ اخیرا جلسه‌ای در منطقه یک برگزار شد و به ما گفتند که به شما مجوز سفره خانه می‌دهیم، اما ما که سفره خانه نمی‌خواهیم و باید بگویم شهرداری و میراث حق ما را بدهند و ما سند ملک را دو دستی تقدیم آنها خواهیم کرد. نه اینکه به ما بگویند کوتاه بیایید تا ما جواز فلان جا را به شما بدهیم.

کدخبر: ۲۰۰۴۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر