کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۲۸۶۶
تاریخ خبر:

پژوی ۲۹ ساله رکورد جهانی را شکست

یک پژوی مدل ۲۰۵ GTi با قیمت پایه ۱۰ هزار یورو، در نهایت به ارزش ۴۳ هزار یورو در یک حراجی به فروش رفت که در نوع خود یک رکورد بی نظیر بود، پژوی ۲۰۵ GTi که دارای قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۰ تا صد آن ۸٫۲ ثانیه است، گران ترین مدل نسل خودش شد.

به گزارش خودروکار، این خودرو در طول مسابقات رانندگی بریتانیی سیلوراستون که ۲۹ ژوئیه برگزار شد، به صاحب جدیدش رسید.

این پژو، خیلی شبیه خودروی آلن پروست، قهرمان افسانه‌ای رقابت‌های فرمول یک است. آلن پروست، راننده فرانسوی است که مفتخر به کسب چهار قهرمانی (۱۹۸۵-۱۹۸۶-۱۹۸۹-۱۹۹۳) در رشته فرمول یک شده و تنها کسی که توانسته رکورد ۴ قهرمانی او را بشکند، مایکل شوماخر، پدیده آلمانی بود.

سال‌های ۱۹۹۰ که آمریکایی‌ها با موستانگ قرمز یا سفید وارد پیست مسابقات ماشین سواری می‌شدند، اروپایی‌ها با پژوی سفید مسابقه می‌دادند و حالا سومین صاحب پژوی ۴۳ هزار یورویی یکی از آن شیر‌های ماده سفید رنگ را دارد. این خودرو سال ۱۹۸۸ تولید شده و فقط ۹۳۰۰ کیلومتر کار کرده است.

صاحب اول این خودرو، برنده مسابقه ماشین سواری بود که کمپانی تولیدکننده پوشاک Grattan در بریتانیا برگزار کرده بود و پس از پیروزی او در رقابت، خودرو به مدت سه سال در گاراژ خانه آن به زمین نشست. تا اینکه سال ۲۰۱۲ یک هوادار واقعی ماشین‌های مسابقه‌ این پژو را خرید و به خوبی از آن مراقبت کرد تا اکنون به دست سومین صاحبش برسد.

کدخبر: ۱۷۲۸۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر