کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۶۸۱۱
تاریخ خبر:

پوتین، نامزد انتخابات روسیه می شود

شبکه تلویزیونی «مسکو ۲۴» اعلام کرد که ولادیمیر پوتین تصمیم دارد در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد شود.

به گزارش ایرنا، این شبکه به نقل از خبرگزاری روسی «ار ب کا» و مقام های فدرال روسیه گزارش داد که اکنون در کرملین بحث بر سر این است که پوتین تصمیم خود را چه موقع و چگونه باید اعلام کند.

مسکو ۲۴ افزود: پوتین قبل از اینکه شورای فدراسیون (مجلس سنا) شروع دوره رقابت های انتخاباتی را تعیین کند یا بعد از آن، نامزدی اش را اعلام خواهد کرد.شورای فدراسیون زمان دوره انتخاباتی را باید بین ۷ تا ۱۷ ماه دسامبر (۱۶ تا ۲۶ آذر ماه) تعیین کند.

انتخابات ریاست جمهوری روز ۱۸ مارس ۲۰۱۸ (۲۷ اسفند ماه) برگزار خواهد شد.

در شرایطی که کمتر از ۵ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ روسیه (اسفند ماه۹۶) مانده است، تازه ترین یافته های نظرسنجی نشان می دهد، مردم این کشور کارنامه پوتین را تائید می کنند.نتایج تازه ترین نظرسنجی مرکز سنجش افکار عمومی روسیه (وسیوم) نشان می دهد، ۸۲٫۲ درصد روس ها پشتیبان اقدامات رئیس جمهوری این کشور در عرصه های مختلف هستند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال ۲۰۱۸ نامزد شود.وی از ۳۱ دسامبر ۱۹۹۹ به مدت دو دوره ۴ ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا ۲۰۱۲ و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد.

پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس ۲۰۱۲)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده برای برعهده گرفتن یک دوره دیگر ۶ساله مسئولیت ریاست جمهوری، در انتخابات پیش رو شرکت کند.

کدخبر: ۱۸۶۸۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر