کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۴۷۶۰
تاریخ خبر:

پشت پرده تحریم کفشی نایک علیه تیم ملی فوتبال ایران

چند روز قبل از سفر تیم ملی ایران به ترکیه بود که اعلام شد شرکت نایکی ملی پوشان ایران را تحریم و عنوان کرده که بازیکنان تیم ملی ایران حق ندارند در جام جهانی از کفش های این شرکت استفاده کنند.

پس از چند روز مشخص شد سامان قدوس بازیکن تیم ملی ایران که در سوئد اقامت دارد سوژه اصلی این ماجراست. درحالی که کی روش و مسئولان تیم ملی به این اقدام نایکی واکنش نشان داده بودند و خواستار پاسخگویی فیفا نیز شده بودند، اما بخش رسانه ای فدراسیون بین المللی فوتبال ترجیح داد در آستانه جام جهانی به این موضوع دامن نزند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که شرکت نایکی در قرارداد تجاری که با سامان قدوس بسته بود خواستار استفاده این بازیکن در جام جهانی از کفش های این شرکت شده بود. اما مشکل از آنجا آغاز شد که این قرارداد تجاری با سامان قدوس به عنوان یک شهروند سوئدی منعقد شده بود و پس از آنکه قدوس برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران اعلام آمادگی کرد و با این تیم به میدان رفت، شرکت نایکی نیز قرارداد تجاری خود را لغو کرد.

این فسخ قرارداد هم به واسطه تحریم هایی بود که برای ایران در نظر گرفته شده است. به همین خاطر قدوس که قرارداد رسمی با نایکی داشت دیگر نمی توانست از این کفش ها استفاده کند.

با این حال سایر بازیکنان تیم ملی ایران که قراردادی با شرکت نایکی نداشتند در تمرینات از این کفش ها استفاده می کنند و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

بخش رسانه ای فیفا قصد داشت در پاسخ به درخواست کی روش این توضیحات را ارائه کند اما ترجیح داد در آستانه جام جهانی به این موضوع دامن نزند تا تیم ملی فوتبال ایران با آرامش بیشتری خود را آماده رویارویی با مراکش کند.

منبع: خبرگزاری مهر

کدخبر: ۲۱۴۷۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali20h

    حالا اگر عربستان بود به 4 میخ میکشید نای کی رو

  • hamedali

    چطور شرکت نایکی می تونه اعلام کنه ایرانی ها حق پوشیدن کفش رو ندارند وقتی جنسی ت جاری رو کسی خریداری می کنه مگر کسی می تو نه بهش بگه تو حق استفاده از این جنس رو ن داری !!