کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۹۴۶
تاریخ خبر:

پشت‌پرده اختلاف فدراسیون فوتبال با برند آدیداس

همین چند ماه پیش بود که همه خوشحال از اینکه "به به ،بالاخره ایران هم برند پوش شد" اخبار مربوط به توافق فدراسیون فوتبال با آدیداس را رسانه ای کردند.هر چند که آن زمان حرف بر سر این بود که لباس ها اصل نیست و اصلا قراردادی امضا نشده است و ایرانی ها خودشان لباس ها را از نمایندگی آدیداس خریده اند اما در نهایت همه چیز رسمی شد تا تیم ملی فوتبال "آدیداس "بپوشد. با این حال در شرایطی که مدت کمی از این همکاری بیشتر نمی گذرد این آلمان ها هستند که تصمیم گرفته اند دیگر با فدراسیون فوتبال ایران همکاری نداشته باشند!

**** لباسی که دادیم را به تن نکردند!

ماجرا به قبل از بازی با ازبکستان بر می گردد. براساس اخبار رسیده برای این بازی، نمایندگان آدیداس لباس هایی با طرح جدید را برای ایران می فرستند که بنا به دلایلی ایرانی ها از پوشیدن این لباس امتناع می کنند. هنوز دلیل روشنی برای اینکه فدراسیون فوتبال چرا به ملی پوشان اجازه پوشیدن لباس های جدید را نداده وجود ندارد اما آنچه که مشخص است لباس های جدید از گمرک ایران هم عبور کرده و به فدراسیون فوتبال هم رسیده است اما…

***** قراردادی که یکطرفه فسخ می شود

نمایندگان آدیداس از تصمیمی که فدراسیون فوتبال ایران گرفته است حسابی دلخور هستند. آنها که در امارات حضور دارند بر این عقیده هستند که مسئولان فوتبال ایران در رفتارشان صداقت ندارند و کارهایشان را به صورت شفاف پیش نمی برند. به همین دلیل تصمیم گرفته اند تا به صورت یکطرفه قرارداد را فسخ کنند.

**** قرارمون یادت نره!

بر اساس پیگیری های لازم، یکی از مسئولان آدیداس درتوضیحی برای این قرارداد داده گفته است: «همه چیز هماهنگ شده بود اما نمی دانیم طرف ایرانی چرا زیر همه چیز زد؟ اگر قول و قراری وجود نداشت ما این طور برخورد نمی کردیم. مشکل اینجاست که خود مسئولان فدراسیون با ما قول و قرار گذاشته اند. آنها خودشان گفتند از لباس های جدید استفاده می کنند اما ….به نظر قول و قرارها یادشان رفته است.»

**** سکوت مسئولان فدراسیون فوتبال

از دیروز با هر کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال که تماس می گیریم در این مورد حرفی نمی زنند. مهدی تاج به عنوان رییس که اصلا تلفن همراهش را جواب نمی دهد. از اعضای کمیته حقوقی و بازاریابی فدراسیون هم کسی پاسخگو نبود تا درباره قرارداد آدیداس و اتفاقاتی که افتاده است پاسخگو باشند.

**** ماجرای برند تیم ملی چه بود؟

اوایل ماه جاری بود که خبر رسید در ادامه همکاری با آدیداس مشکلی به وجود آمده است. خبر این بود که حقوقدان‌های فدراسیون فوتبال از قرارداد منعقد شده رضایت ندارند و در جزئیات آن با مواردی برخورد کرده‌اند که ممکن است در آینده به ضرر فدراسیون فوتبال شود. براساس اطلاعات کسب شده، این حقوقدان‌ها معتقدند نباید برند تیم ملی در ازای گرفتن البسه در اختیار آدیداس قرار داده شود و فدراسیون فوتبال اختیاراتی هم به این شرکت بدهد. احتمالا یکی از عمده ترین دلایلی که مانع ادامه همکاری شده باشد همین بندی است که حقوقدان ها روی آن زوم کرده اند.

کدخبر: ۱۶۴۹۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    احتمالابا ادیداس لفت ولیسی درکار نیست

  • ash.cool

    دقیقا همینه آدیداس خیلی شفاف گفت چون پشت پرده قول و قراری نداشتیم فدراسیون دبه ک رد دیگه چه جوری باید به این واضحی می گفت آدیداس؟؟؟ چرا هیچ گزارشی این چند سال از سازمان های بازرسی بیرون نیومده؟ هفت صبح اگر می تونید یه مقاله در مورد سازمان با زرسی کل کشور یا تعزیرات ارائه بدید ببینی م اینا داخل چه کار هایی کردن؟؟؟ من به فع الیت سازمان استاندارد هم خوشبین نیستم!