کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۴۲۰
تاریخ خبر:

پرسپولیس می تواند در دربی ۸۶ جشن قهرمانی بگیرد؟

وضعیت جدول لیگ برتر ایران و اقتدار فوق العاده پرسپولیس تهران این امکان را به سرخ ها می دهد تا رویایی ترین جشن قهرمانی خود را بگیرند. این جشن از جهتی می تواند رویایی باشد که زودترین قهرمانی در لیگ برتر ایران خواهد بود، دومین قهرمانی برای سرخ ها در سال ۹۶ و البته مهم ترین ویژگی این جشن می تواند این باشد که نیمی از ورزشگاه آزادی را هواداران رقیب یعنی تماشاگران استقلال تشکیل می دهند.

در این مطلب به این مسئله خواهیم پرداخت که آیا پرسپولیس می تواند مقابل هواداران استقلال قهرمانی خود را مسجل کند یا خیر؟

اصلی ترین شرط برای اینکه سرخ ها در هفته آخر قهرمانی خود را مسجل کنند این است که پس از دیدار با استقلال تهران به ۶۰ امتیاز ممکن رسیده باشند. یعنی اینکه دیدار هفته آینده برابر استقلال خوزستان و دیدار هفته بیست و پنجم برابر استقلال تهران را با پیروزی پشت سر بگذارند. در آن صورت پرسپولیس ۶۰ امتیازی خواهد شد و نزدیک ترین رقبای سرخ ها یعنی ذوب آهن و سایپا نیز در صورت پیروزی در ۲ هفته اخیر ۴۴ امتیازی می شوند و کاملا شانس قهرمانی را از دست می دهند. اما تنها تیمی که می تواند قهرمانی پرسپولیس را به تاخیر بیاندازد فولاد خوزستان است. تیم خوزستانی چون یک دیدار عقب افتاده با پیکان تهران دارد این امکان را دارد که در صورت برد فاصله خود را نزدیک تر کند. اما نتایج فولاد به چه صورت باید باشد تا پرسپولیس در هفته بیست و پنجم قهرمان شود؟ فولاد خوزستان در هفته های بیست و چهارم و بیست و پنجم باید به ترتیب به مصاف استقلال تهران و سایپا یعنی تیم های پنجم و ششم لیگ برتر بروند. و در یک دیدار عقب افتاده نیز فولادی ها در ۲۶ بهمن باید به مصاف تیم پیکان بروند و به این ترتیب سه بازی سخت را پیش روی دارند. پرسپولیس تنها در صورتی قهرمانی خود در لیگ برتر را در دیدار استقلال نهایی خواهد کرد که فولاد از ۳ بازی پیش روی خود تنها ۶ امتیاز بگیرد. اگر فولادی ها ۷ امتیاز بگیرند قهرمانی احتمالی سرخ ها به هفته بیست و ششم کشیده خواهد شد. یکی از نکاتی که می تواند این احتمال را کمرنگ کند این است که پرسپولیس و استقلال طبق برنامه سازمان لیگ پنجشنبه ۱۰ اسفند به مصاف هم خواهند رفت و این درحالی است که فولاد جمعه ۱۱ اسفند به مصاف سایپا می رود و این یعنی اینکه سرخ ها باید امیدوار باشند که فولاد در ۲۶ بهمن برابر پیکان یا ۵ اسفند برابر استقلال با شکست روبرو شود.

البته سرخ ها روی کاغذ شانس این را دارند که حتی هفته بیست و چهارم قهرمانی خود را مسجل کنند به طوری که هفته آینده استقلال خوزستان را شکست دهند، ذوب آهن برابر پدیده شکست بخورد، فولاد برابر استقلال و پیکان مغلوب شود، سایپا برابر سپیدرود شکست بخورد و پارس جنوبی نیز برابر تراکتورسازی به پیروزی نرسد. که به نظر می رسد رقم خوردن تمامی این احتمالا غیر ممکن باشد.

گفتنی است که اگر پرسپولیس در ۷ بازی آینده تنها ۹ امتیاز کسب کند این تیم قهرمان خواهد شد و کاری به نتایج دیگر تیم های لیگ نخواهد داشت.

منبع: طرفداری

کدخبر: ۲۰۰۴۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nashibay

    آی چه حالی میده

  • ebrahim021

    چه حالی میده خدایا،،،، چه حالی از آبی ه ا گرفته میشه، هفت صبح دمت گرررررررم چه خبری گفتی. یک در دنیا صد در آخرت تشکر می کنم ازت هفت صبح

  • keramat260

    دربی وجشن قهرمانی و یک سال دوقهرمانی چه شود ???