کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۰۰۰۶
تاریخ خبر:

پرسه پژو ۳۰۰۸ در مناطق آزاد

هفت صبح| برادر بزرگ پژو ۲۰۰۸ به لطف یک طراحی جسورانه و موتورهای پاک و قدرتمند، توانسته در مناطق آزاد به یک گزینه جالب در مقابل هیوندای توسان تبدیل شود.

پژو ۳۰۰۸ قرار بود به عنوان خودرو سال اروپا در سریع‌ترین زمان ممکن وارد بازار ایران شود و رقابتی جانانه را در پسابرجام، با محصولات هیوندای، کیا، ام‌جی و تویوتا رقم بزند. با این حال بازار ایران هیچ‌گاه در سطحی وسیع پژو ۳۰۰۸ را به خود ندید.
کارشناسان سیاست‌های وارداتی غلط ایران خودرو که چند بار زمینه شکست برند پژو را در ایران فراهم کرده بود، عمده‌ترین دلیل این امتناع می‌دانسنند وگرنه کیست که نداند ۳۰۰۸ چه اندازه ارزش خرید خوبی دارد. این خودرو که پنجمین محصول شرکت فرانسوی پژو در بین برندگان خوش‌شانس عنوان خودروی سال اروپا است، همان موتور و آرایش فنی ۲۰۰۸ را با خود دارد. موقعیتی که باعث تجربه خوب خریداران هنگام استفاده از ۳۰۰۸ شده و موجبات برتری این خودرو بر رقبای کره‌ای را فراهم می‌کرد.
عجیب نیست که این خودرو در رقابت بر سر عنوان بهترین خودرو سال ۲۰۱۷ اروپا بر مدل‌های موفقی نظیر آلفا رومئو جولیا، مرسدس بنز ای کلاس جدید و نیسان میکرا برتری یافت. این خودرو که در بازارهای غیر اروپایی هم طرفدار دارد، به جدیدترین پلتفرم گروه PSA مجهز شده است.
البته بسیاری از تحلیلگران دلیل اصلی اقبال بالای بازار به ۳۰۰۸ را طراحی برجسته بدنه و کابین خودرو در کنار هماهنگی مناسبی بخش فنی می‌دانند. چیزی که در نهایت موجب شده تا ظرف ۲ سال و اندی (۲۸ ماه)، این کراس‌اوور کوچک فرانسوی تنها در اروپا بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد.
۳۰۰۸ این موفقیت را مدیون فلسفه طراحی جالبی است که با ورود ژیل ویدال به دپارتمان طراحی پژو کل ساختار طراحی محصولات این شرکت فرانسوی را متحول کرد. از زمان عرضه مدل ۲۰۶ آر سی و ۴۰۷ توسط پژو، این برند فرانسوی تقریبا هیچ خودروی زیبایی طراحی نکرد و با پرهیز از همکاری با طراحان ایتالیایی مثل پینین فارینا، راه و روش خود در زمینه طراحی را در پیش گرفت.
حالا درواقع دپارتمان طراحی خود پژو با یک فلسفه طراحی مشخص، نسل جدید ۳۰۰۸ را به بهترین شکل ممکن تولید کرده‌اند. موضوعی که در سطح وسیع به بازسازی چهره پژو در جهان منجر شده و توان این شرکت برای برداشتن گام‌های بزرگتر را بالا برده است.
حال این خودرو به لطف طراحی خشن جلوپنجره، خطوط درهم پیچیده و اسپرت بدنه، و همچنین کابین فضایی یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار اروپا است. این خودرو به لطف سامانه پیشرفته و ارتباطی آی-کاکپیت (i-Cockpit)، صفحه هشت اینچی لمسی بالای کنسول وسط و نشانگر ۱۲ اینچی هدآپ دیسپلی پشت فرمان یکی از به‌روزز ترین کابین های این رده از بازار را در اختیار دارد.
۳۰۰۸ که در بازار مناطق آزاد ایران بهایی در محدوده ۴۰۰ میلیون تومان دارد، در کابین خود به غیر از ۵ صندلی نرم و راحت، به صفحه دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی، دنده‌های پشت فرمان، سیستم هدآپ دیسپلی و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است. این تجهیزات به راننده کمک می‌کنند تا به راحتی از علائم حیاتی خودرو و جاده در حین رانندگی آگاه شده و تجربه یک رانندگی لذتبخش را به دست آورد. البته برخی خریداران خودرو در ایران معتقدند عیب اصلی نمایشگر بزرگ پشت فرمان پژو وضوح اندک و کیفیت پایین (رزولوشن) آن است ضمن اینکه سواری خودرو نسبت به کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ اندکی خشک‌تر است.

کدخبر: ۲۶۰۰۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • abolfazltwin

    سایپا و ایران خودرو رو با اون ماشینهای ا شغالیشون