کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۹۹۹۱
تاریخ خبر:

پایان هفته بارانی در ۲۰ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و برف در ۲۰ استان کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبرداد و گفت: دمای هوای نیمه غربی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌‌یابد.

تسنیم: سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی به همراه کاهش دما در روزهای پایانی هفته خبر داد. متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از روز سه‌شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه در استانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا ۴ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد که به‌طور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

روز چهارشنبه وزش باد در روی عراق شدت می‌گیرد که احتمالاً موجب گرد و خاک در این مناطق شده و در این صورت استان‌های ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از شامگاه چهارشنبه نیز یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و بارش باران و برف همراه با وزش باد روز پنج شنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

روز جمعه با نفوذ جریان‌های شمالی و هوای سرد در نیمه غربی کشور کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دما پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر پنجشنبه بارش در سواحل غربی گیلان تشدید خواهد شد؛ روز جمعه بارش در استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه در مازندران تشدید می‌شود.

پنج شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۶: بارش باران و برف در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان که بارش در غرب و شمال غرب ابتدا به شکل باران و سپس به‌تدریج با سرمایش هوا تبدیل به برف می‌شود و همچنین بارش قابل ملاحظه باران در گیلان، غرب مازندران از پنجشنبه شب.

جمعه مورخ ۱۷ آذر ۹۶ : بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دامنه‌های شمالی البرز و بارش برف در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در شمال استانهای تهران، البرز و سمنان.

مهمترین تاثیر این سامانه بارش برف و کاهش قابل توجه دما از پنجشنبه تا شنبه است که انتظار می‌رود کمینه دما در مناطق شمال غرب و غرب کشور در روز شنبه بین ۵ تا ۱۰ درجه زیر صفر باشد.

وزش باد همراه با بارش برف ضمن ایجاد لغزندگی در جاده موجب کولاک برف به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی خواهد کرد، بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در روزهای ذکر شده در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.

کدخبر: ۱۸۹۹۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر