کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۴۸۹۳
تاریخ خبر:

پایانی خصومت ۷۰ساله پس از ۴۱دقیقه گفتگو؛ آمریکا و کره‌شمالی آشتی کردند

بالاخره انتظارها به سر آمد. کیم جونگ اون پرچم سفید را تا نیمه بالا برد و در سنگاپور دشمن قسم خورده خود را پشت درهای بسته ملاقات کرد. هفت دهه خصومت و دشمنی در پشت درهای بسته به گفتگویی به ظاهر صلح آمیز ختم شد، البته صلحی که هنوز در ابهام است. با این حال این دو کشور ساعاتی پیش اسناد مشترک را امضا کردند، رئیس جمهوری آمریکا در جریان امضای این سند گفت که کار برای اجرای مفاد این سند به زودی آغاز خواهد شد. وی ادامه داد بسیار مفتخر است که بعد از مذاکرات موفقیت آمیز سندی را به طور مشترک امضا کنند.

کیم جونگ اون نیز گفت بسیار خوشحال است که سندی تارخی را امضا می کند. او از رئیس جمهور امریکا به خاطر برگزاری این نشست تشکر کرد.

اگر چه متن این سند هنوز منتشر نشده است اما ترامپ گفت از این پس روابط دو کشور بسیار متفاوت تر از گذشته خواهد بود. او رهبر کره شمالی را «کیم» نامید و از او تشکر کرد و بار دیگر گفت که این مذاکرات از هر آنچه دیگران پیش بینی می کردند بهتر بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک توئیت خلاصه و مفید، درباره مذاکره با رهبر کره شمالی خطاب به مخالفان سرسخت این دیدار، نوشت: «کینه‌توزان و بازنده‌ها می‌گویند این واقعیت که من [با رهبر کره‌شمالی] دیداری خواهم داشت، شکستی برای ایالات متحده است.

وی ادامه داد: ما گروگان‌هایمان را پس گرفتیم، آزمایش‌ها، پژوهش و شلیک‌های موشک متوقف شده‌اند و این اساتید که از ابتدا اقدامات مرا اشتباه قلمداد می‌کردند، حرف دیگری برای گفتن ندارند!

همچنین ترامپ درباره دیدار خود ساعاتی پیش اینگونه توئیت زد: «ملاقات‌ها میان هیأت‌ها و نمایندگان به سرعت و به خوبی پیش می‌رود… اما در نهایت مهم این نیست. همگی ما به زودی متوجه خواهیم شد که آیا یک توافق که بر خلاف توافق‌های گذشته، واقعی باشد، قابل تحقق است یا خیر.»

ملاقات ترامپ و اون ۴۱ دقیقه به طول انجامید و پس از آن میاک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید و جان بولتون، مشاور امنیت ملی از طرف واشنگتن و مشاوران ارشد رهبر کره شمالی از طرف پیونگ یانگ به نشست ملحق شدند. ترامپ پس از پیوستن این مقامات به اون گفت: با همکاری با یکدیگر مراقب همه چیز خواهیم بود. رهبر کره شمالی هم اظهار کرد چالش هایی در پیش رو وجود دارد اما با ترامپ همکاری خواهد کرد.

دراین باره رویترز گزارش داد: دو طرف پس از این دیدار محرمانه وارد نشست به همراه هیات دیپلماتیک خود شدند.

در همین حال که دنیا اخبار این دیدار مهم را مخابره می کند، اهالی کره شمالی پس از هفت دهه خفقان خبری امروز اخبار دیدار رهبرشان با رئیس جمهوری ایالات متحده را به صورت کامل در یک روزنامه مشاهده کردند. روزنامه رسمی رودونگ سینمون کره شمالی دوشنبه به طور مفصل به این دیدارها و مذاکرات پرداخت.

کدخبر: ۲۱۴۸۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • bakhtiyari.ir

    معلوم نیست چه اشی واسش پخته

  • daryosh74

    مگر دیوانه اند که با شما مذاکره کنند (وص یت این فعلی به اون و ایضاً وصیت 2 سال دی گه اون به این )!!!? ? ? ? ? ? ?

  • mojtabaa

    ما هم کاخ سفید رو طویله می کنیم ….

  • khordbin

    می سوزه!

  • reza7711

    تنهایی سخته بد دردیه

  • maziyar.pl

    دمش گرم والا. فقد ما یتیم موندیم

  • aydare

    خوش به حال کره شمالی دیگه نه خشونتی نه ت حریمی نه بد بختی….کی بشه ما هم صلح کنیم نه تنها با آمریکا بلکه با کل دنیاااااا

  • siamhr

    خدا همه را به راه راست هدایت فرماید!

  • irani54321

    خوش به حالشون . روسیه که پدر ملت ایران ر ا درآورده

  • Mehdi_Rmn

    عزيزان يادتون نره كه ما هم سر برجام به همين توافقا رسيديما ! ؛واقعا كه چه مردم فراموش كارى هستيم

  • irani54321

    ای کاش روسیه هم دست از سرما میکشید تا بت وانیم زندگی کنیم

  • daryosh74

    آخرش این اون ! میشه مثل اون (صدام و قذ افی جون)! ? ? ? ? ? ?

  • mortaza.j

    الان برای پیش بینی اثرات این توافق خیلی زوده به نظرم! یعنی کل مشکلات کره شمالی ب ا توافق با آمریکا حل میشه؟! بعید میدونم!