کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۷۵۶۹
تاریخ خبر:

وزن خود را با تکه های یخ کم کنید

تعداد قابل توجهی از مردم دنیا دچار اضافه وزن هستند و از این موضوع رنج می برند. در سال های اخیر راهکارهای فراوانی برای کاهش وزن از سوی متخصصان توصیه شده است. در این مقاله از دکتر سلام کاهش وزن با خوردن تکه های یخ را آماده کرده ایم. توصیه ما این است که این بخش را از دست ندهید.
کاهش وزن با تکه‌های یخ

گاه نیز برخی روش‌ها، بدون آنکه کارایی آنها اثبات یا نفی شده باشد، برای مدتی فراگیر شده و تعداد زیادی از افراد، به زنان و دخترانی که زیبایی و تناسب اندام اهمیت می‌دهند، به آنها روی می‌آورند؛ خوردن تکه‌های یخ یکی از این روش‌هاست.

روش خوردن تکه‌های یخ برای کاهش وزن که این روزها هواداران زیادی میان زنان و دختران جوان پیدا کرده، به این صورت است که فرد هر روز به شکل منظم و مستمر، یک تکه کوچک یخ می‌خورد، بدون آنکه تغییری در رژیم غذایی خود به وجود آورد.

خوردن یخ سه کارکرد مفید دارد که می‌تواند به کاهش وزن اضافی و رسیدن به وزن مطلوب کمک کند.

۱ . سوزاندن کالری

با خوردن هر ماده غذایی سرد، بدن نیاز به سوزاندن مقداری کالری دارد تا بتواند این ماده خوراکی منجمد را ذوب کرده و دمای آن را به دمای مناسب که جسم به آن عادت کرده برساند.
۲ . بالا بردن سوخت و ساز و تولید انرژی

خوردن تکه‌های یخ می‌تواند میانگین سوخت و ساز را در بدن بالا ببرد. بالا رفتن سوخت و ساز موجب تولید انرژی بیشتر در بدن، از طریق مصرف غذاهای هضم شده در سیستم گوارش و تبدیل آنها به انرژی می‌شود. بالا رفتن سوخت و ساز نقش بسیار مهمی در کاهش وزن افراد دارد.
۳ . مصرف ۱۶۰ واحد کالری

مصرف یک لیتر آب، به شکل تکه‌های یخ، می‌تواند مصرف حدود ۱۶۰ واحد کالری را در پی داشته باشد. این مقدار مصرف کالری معادل چندین کیلومتر دویدن است.

علیرغم فوائد ذکر شده، باید توجه داشت که زیاده‌روی در مصرف تکه‌های یخ برای دستیابی به نتیجه بهتر و کاهش مقدار بیشتری از وزن اضافی، مشکلات جدی در پی خواهد داشت. افتادن دندان‌ها یکی از این عوارض جانبی زیاده‌روی در خوردن یخ است. افزایش دمای بدن نیز در برخی موارد می‌تواند به برخی ارگان‌های جسم، آسیب جدی بزند.

منبع: سلامتی

کدخبر: ۱۶۷۵۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arash11

    اووو از یه ماه دیگه چیکار کنیم با این هم ه مانکن …

  • peyman0917

    من شنيده بودم خوردن يخ باعث اسيب جدي به كبد ميشه لطفا بيشتر در اين مورد تحقيق كن يد

  • mamadariay

    نفهمیدم اخرش یخ خوبه یا بد؟ یکی میگه کبد از کار میندازه اینم که این همه ازش تعری ف کرده

  • maryam.mohamadi

    من ک رفتم یخ بخورممممم