کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۵۱۴۹
تاریخ خبر:

واکنش رسانه های خارجی به حکم اعدام بابک زنجانی

حکم اعدام بابک زنجانی در میان رسانه های خارجی بازتاب زیادی داشته است، اما معروفترین این رسانه ها در این رابطه چه گفتند ؟
پس از اینکه سخنگوی قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای از " محکوم شدن بابک زنجانی به اعدام" خبر داد، این خبر به سرعت در رسانه های خارجی مانند سی ان ان، گاردین و… پخش شد و این واکنش هر کدام از آن ها نسبت به این خبر بود:

سی ان ان؛ میلیارد ایرانی به اعدام محکوم شد

میلیاردر ایرانی بابک زنجانی به علت فساد اقتصادی به اعدام محکوم شد. مسئولان ایرانی گفتند که یکی از اتهاماتی زنجانی "مفسد فی الارض" است که این اتهام به اعدام منجر می شود.

آسوشیتدپرس؛ ایران سرمایه دار بسیار مهم خود را به اعدام محکوم کرد

سخنگوی قوه قضاییه ایران گفت که دادگاه پس از ۵ ماه محاکمه سرمایه دار شناخته شده ایرانی را به اعدام محکوم کرد. زنجانی یکی از ثروتمندترین تاجران ایرانی است که ارزش ثروت او ۱۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

در سال ۲۰۱۴ در ایران تاجری به اسم مه‌آفرید امیر خسروی هم اعدام شده بود.

یورونیوز و گاردین؛ میلیاردر ایرانی بابک زنجانی به علت فساد مالی به اعدام محکوم شد

دادگاهی در ایران بابک زنجانی و دو نفر از همکاران او را به علت اختلاس به اعدام محکوم کرد. متهمان می توانند به این حکم اعتراض کنند.

مترو؛ میلیاردر ایرانی به علت کلاهبرداری دو میلیارد دلاری به اعدام محکوم شد

یک میلیارد ایرانی گفته می شود ثروتی با ارزش ۹٫۵ میلیارد پوند دارد به علت کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری به اعدام محکوم شد. زنجانی به علت فساد به اعدام محکوم شده است.

کدخبر: ۸۵۱۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • reza23

    خوبه.به شرطی که آخرش آزاد نشه مثل اون یک ی

  • mahdi.zanjani

    اعدام بابا جوک نگید

  • mahdi.zanjani

    اعدام مال اونا نیستش مال مردمه اونا جزو ه مردم نیستند اونا خودی هستند پس خیالت ون راحت اونو اعدام نمیکنند

  • sabetkasaie

    بدینوسیله اعلام میدارد اینجانب اجاره ماه آینده منزل مسکونی خود را هم اکنون در حس اب دارم و در موعد مقرر پرداخت خواهم کرد … اعدام که سهله حتی یک چک هم نباید بخورم

  • ناشناس

    ?? خبر صدور حکم “اعدام” برای بابک زنجانی از موارد اصلی مخالفت شدید با اعدام ایشان , اینکه، با این کار،کلیه افرادی که نقش اصلی و در عین حال،نقش پشت پرده داشتند و کارگردان این فیلم بودند،مصونیت پیدا میکن ند،بابک زنجانی،نقش یک مهره معمولی در یک سیستم فاسد را داشته و نه بیش از آن. در ی ک سیستم و مدیریت سالم، میتوانستیم از افر اد با استعدادی چون بابک زنجانی در جهت تو سعه،رشد و آبادانی کشورمان بهره مند شویم. با اعدام بابک زنجانی، سرپوش فولادین بر ا طلاعات ذیقیمت این پرونده ملی گذاشته میشو د.اطلاعاتی که، مطلع شدن از آنها،حق همه م ردم ایران است.تجربیات قبلی نیز نشان داده است که با اعدام یک فرد در یک پرونده هزا ران میلیاردی، امکان پیگیری سرنوشت اموال، اطلاعات پرونده و ریشه یابی مدیریت مخفی ف ساد،از بین رفته است.

  • moslemrahmati

    افرادی که اختلاس زیاد میکنند همیشه در رف اه اند. بعید به نظر می رسد این مفسد عدام شود.

  • lidoma

    اعدام محکومه

  • lidoma

    بابک زنجانی آدم مهمیه یه نابغه اقتصادیه از این آدما کم گیر میاد خیلی هم کم من با شم مشاور اقتصادی دولت میکنم که کارآفرینی کنه بجای حبس یا اعدام

  • mazdak

    اعدامش میکنن تا دست دیگران رو نشه اینجور ی سرپوش میشه برای دزدیاشون دزد از دزد زد ه

  • hakimfazeli

    بالاخره……

  • k.li

    حالا چرا چهرش رو شطرنجی کردید؟!

  • omis

    بابک زنجانی زیر نظر زنگنه وزیر نفت هست

  • ma

    ولی خودمونیم هر چند که من دوست ندارم اعد ام بشه اما خودمونیم هر چی آدم درب داغون قیافه ندار صاحب چیزی میشن خخخخ به خاطر ا ونکه قیافه اش شطر نجی کردن

  • darya

    اعدام واسه چی .تا کی ما باید تو کشورمون اعدام کنیم.حبس ابد کافی بود براش.اخه این چه قانونیه.اعداماتونو بزارید واسه اسید پاشا و قاتلا

  • martick

    همه سر کارند این اعدام نمیشود . اصلا اگر راست میگویند او را ازاد کنند تمام اموال ش را بگیرند و با یک دست کت و شلوار و مقد ار اندکی پول تو جیبی و یک باب منزل اجاره ای و یک کار اداری یا کارگری مثل اکثر م ردم ، به او بدهند، مطمئن باشید خودش ، خو دش را اعدام میکند.چه پوست کلفتیم ما؟؟!!!

  • mersana137101

    بابک زنجانی اول ی سرباز بود رئیس جمهور ر وحانی حرف خوبی زد اعدام کردن این آقا برا ما فایده ای نداره باید کسی و اعدام کرد ک این سرباز و وادار ب این کار کردن این ی سرباز بانک بود فقط…شماها چقد ساده این…د زد یکی مثل خود اژه ای…عوضیه…همون کمکش کر ده تا پول تو جیب منو شمارو ورداره و بخور ه…بابک زنجانی فقطططططططططط یک بهانه است… تمامممممم….

  • mersana137101

    بابک زنجانی بهونه است…