کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۱۱۶۹
تاریخ خبر:

هفت نکته درباره ماجرای مرجان شیخ‌الاسلامی

مرجان شیخ اسلامی معروف کاسب تحریم، هم در لیست جبهه مشارکت قرار داشته، هم در لیست اصولگریان برای ورود به انتخابات مجلس هشتم. هم معتقد بوده تحریم‌ها را دور می‌زده و به کشور خدمت ‌کرده و هم با مهدی خلجی عضو اپوزیسیون خارج کشور ازدواج کرده که خواستار تشدید تحریم‌ها و فشارها علیه ایران است! این زن کیست و چطور توانست در همه سو بازی کند؟

=== یک === نام این زن در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان اقتصادی که به ریاست قاضی مسعودی مقام در روز چهارشنبه (۱۵ اسفند) برگزار شد، به طور ویژه بر سر زبان ها افتاد. او مدیر عامل شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت بود و به گفته "قاضی مسعودی" او متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ مذکور و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۷ میلیون و ۶۵ هزار و ۵۲۹ یورو و ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار است.

=== دو === سایت بولتن نیوز نوشته شرکت نفت و گاز سپانیر وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا ناآگاهانه مبادرت به عقد قرارداد با فردی مشکوک به نام مرجان شیخ الاسلام آل آقا کرده و این فرد با گرفتن پول‌های فراوان گویا از کشور متواری شده و به کانادا گریخته است.

=== سه === روزنامه شرق نوشته مرجان شیخ الاسلامی با گرفتن پول‌های فراوان گویا از کشور متواری شده و به کانادا گریخته است. این زن که دارای مالکیت شرکت‌های آرام و دنیز در ترکیه است و متارکه کرده، با داشتن چندین فرزند برای اینکه سرپوشی بر کلاهبرداری‌هایش بگذارد به کانادا گریخته است. آقای خ. ع. از طرف شرکت نفت و گاز سپانیر طرف قرارداد با این خانم بوده که هم‌اکنون از طریق مراجع قضائی در بازداشت به‌سر می‌برد.

=== چهار === یکی از نکات جالب در پرونده خانم شیخ الاسلامی، نگاه سیاسی اوست. مرجان شیخ الاسلام در مجلس ششم مشارکتی بوده، و برای نامزدی در مجلس هشتم خود را به اصولگرایان چسبانده است. او زمانی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب «صبح امروز» و «همبستگی» حضور داشت. بعد مدیر خبرگزاری میراث فرهنگی شد. در انتخابات مجلس ششم در لیست مشارکت قرار گرفت و ناگهان به سمت راست گرایش پیدا کرد و نزدیک شد به یاران اصولگرا و از لیست «ائتلاف اصولگرایان مستقل تهران» و بعد هم لیست انتخاباتی جریان اصولگرای جمعیت زنان جمهوری اسلامی برای انتخابات مجلس هشتم سردر آورد

=== پنج === شیخ الاسلامی که در تابستان ۹۶ ابتدا به ترکیه و سپس به کانادا رفته است.

=== شش === یکی از نکات قابل توجه در مورد خانم شیخ الاسلامی ازدواج او با مهدی خلجی است. مهدی خلجی از فعالان رسانه‌ای خارج از کشور که به‌تازگی نیز خود را نزدیک به رضا پهلوی معرفی می‌کند. خلجی بعد از افشای اختلاس همسرش عکس‌های خود با او را پاک کرده اما نکته جالب دیگری نیز درمورد خود خلجی وجود دارد و آن، اینکه اگرچه این روزها با کت و شلوار و کراوات در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور ظاهر می‌شود اما زمانی در قم طلبگی می‌کرد. فعال سیاسی که ازجمله براندازان است و همین اواخر نیز به مجلس نمایندگان امریکا پیشنهاد داد که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند. مهدی خلجی٬ متولد ۳۱ شهریور ۱۳۵۲ در شهر قم ساکن واشنگتن است. او پس از رسیدن به توافق هسته‌ای٬ در مقاله‌ مشترکی در نیویورک‌ تایمز٬ استدلال کرد که «ایران» فارغ از اینکه تحت حکومت صفوی٬ پهلوی یا جمهوری‌اسلامی باشد؛ «ماهیت‌»ش همواره امپراتوری و انگیزه‌اش هژمونیک و کشورگشایی بوده و هست و آن را با آلمان نازی مقایسه کرد. ‏مهدی خلجی٬ پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا و خروج او از برجام و بازگرداندن بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی - یا به قول خودشان «سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر» علیه ایران - استدلال کرد که تحریم اقتصادی «کافی»نیست و دولت آمریکا باید از ساز و کارهای «دیگر» نیز استفاده کند.

=== هفت === خلجی و همسرش مرجان شیخ الاسلامی که اینک از متهمان اصلی اختلاس در پرونده پتروشیمی است چندسالی است که در خانه ۲.۵ میلیون دلاری در واشنگتن زندگی می کنند.

کدخبر: ۲۵۱۱۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    چرا عکس با حجابشو نمیذارید؟!