کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۳۳۷
تاریخ خبر:

نظافت منزل، ساعتی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان

رسم مالوف شهرهای بزرگ است، یک روز در هفته کسی برای تمیز کردن راهروها می آید و یک روز در هفته برای خانه ها.
آنها که برای تمیز کردن خانه ها راهی منازل می شوند، بیشتر خانم هایی هستند که در کار خانه و رفت و روب تبحری دارند. دستمال کشیدن کف و تمیز کردن دیوارهای آشپزخانه و مرتب کردن داخل کمدها و منظم کردن وسایل و لباس های و … کارهای روتین و روزمره ای است که کارگران خانم در منازل عهده دار انجام آن می شوند.عکس آن کسانی که راهروها را تمیز می کنند، غالبا مردانی هستند که هفته ای یک بار برای تمیز کردن راهروها و نرده ها و دیوارها راهی آپارتمان هایی می شوند که در همه جای شهر روییده اند.

اتفاقا گسترش آپارتمان نشینی ، این شغل تازه را در شهرهای بزرگ ایجاد کرده است. در تهران دیگر چنین شغلی مالوف است و در بسیاری از شهرهای بزرگ نیز وضعیت این گونه شده است.هر جا آپارتمان نشین فراوان است، چنین شغل هایی دیده می شود.
جا افتادن چنین شغل هایی ، قیمت های متعارفی را در بازار ایجاد کرده است.

اگر قصد دارید راهروهایتان را هر هفته برای تمیز کردن به کسی بسپارید، باید برای یک ساختمان چهار طبقه ، هفته ای چهل تا پنجاه هزار تومان در نظر بگیرید. به ازای هر طبقه اضافه ، ۱۰ هزار تومان به این مبلغ افزوده می شود .

راهروهایی که پنجره دارند و مسئولیت تمیز کردن شیشه های پنجره نیز با فردی است که هر هفته مراجعه می کند، غالبا در این حوزه به توافق هایی دست می یابند تا پاکیزگی میهمان راهروها شود .

شرکت هایی که نسبت به اعزام نیروهایی برای انجام این امور اقدام می کنند، تعهد نظافت آسانسورها، شستشوی پادری های مقابل خانه ها و راهرو ، پله ها و پارکینگ و حیاط را به مدیران ساختمان می دهند.

خانم یا آقا ؟
اینجا تنها جایی است که کارگران خانم هم دستمزد بالاتری می گیرند، هم خواهان بیشتری دارند.غالبا کارگران خانم برای تمیز کردن منازل خواهان بیشتری دارند و کارگران آقا برای تمیز کردن راه پله ها و پارکینگ .

مسئولان شرکت خدماتی معتقدند در روزهای عادی سال ، بیشتر خانم ها ترجیح می دهند برای تمیز کردن منازل از نیروهای خدماتی خانم استفاده کنند اما در دوره های خاص مانند پایان تابستان یا شب عید، تعداد کارگران مرد افزایش می یابد .

هزینه نظافت منازل، با توجه به محل قرارگیری منزل بین ساعتی ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان متغیر است . قیمت ها در مناطق بالای شهر غالبا بیش از قیمت در مناطق متوسط شهر تعیین می شود .

بر این اساس هزینه نیم شیفت رفت و روب منزل یعنی ۴ ساعت برای نیروهای خدماتی مرد غالبا بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و هزینه یک شیفت کامل کاری یعنی هشت ساعت بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است . به ازای هر ساعت کار اضافه نیز ۱۵ هزار تومان به این مبلغ افزوده می شود .

بر این اساس هزینه چهار ساعت کار برای کارگر خانم بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان و برای یک شیفت کامل کاری بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است .

فاصله اندک قیمت ها بین چهار ساعت کار تا هشت ساعت کار بسیاری از سفارش دهدگان را ترغیب به استفاده از نیروی تمام وقت می نماید.

کدخبر: ۱۸۱۳۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mona1

    چقدحقوقشون خوبه منم میام