کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۴۸۷۱
تاریخ خبر:

نتیجه نشست اضطراری شورای امنیت درباره ناآرامی‌های ایران

نشست شورای امنیت درباره ایران که با اصرار امریکا برگزار شد، بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت و موضوع تظاهرات ایران بی ارتباط با امنیت منطقه ای یا بین المللی شناخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این نشست با درخواست و اصرار آمریکا با وجود اختلاف نظرهای شدید اعضای شورای امنیت برگزار شد و هر یک از نمایندگان حاضر به بیان دیدگاه های خود درباره حوادث داخلی کشورها از جمله ایران پرداختند.

با این حال نماینده قزاقستان که رئیس دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در جمع بندی این نشست تصریح کرد: موضوع تظاهرات ایران ربطی به امنیت منطقه ای یا بین المللی ندارد و در ظرفیت شورای امنیت نیست که به این موضوع رسیدگی کند.

عمروف تاکید کرد: ما آگاهیم که میزان درگیری ها کاهش پیدا کرده و امیدواریم که موضوع به خاتمه برسد. این موضوعات نباید ضربه ای به توافق هسته ای بزند و همگی باید به برجام و قطعنامه های سازمان ملل پایبند باشند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم در یادداشت توئیتری خود اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد با تلاش عریان برای ربودن دستور کار این شورا مخالفت کرد. اکثر اعضا بر ضرورت اجرای کامل برجام و اجتناب از دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر تأکید کردند. شکستی دیگر در زمینه سیاست خارجی برای دولت ترامپ.

کدخبر: ۱۹۴۸۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر