کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۹۲۳۰۱
تاریخ خبر:

مهماندار فرانسوی در زمان ورود هواپیما ایرفرانس به ایران در مورد حجاب چه گفت؟ / فیلم

نخستین هواپیمای شرکت هوایی ایر فرانس بعد از هشت سال، عصر یکشنبه ۲۹ فروردین از مبدأ پاریس، در فرودگاه امام خمینی تهران به زمین نشست. به دنبال آغاز تحریم های بین المللی علیه ایران و پس از قطع پروازهای این شرکت هواپیمایی فرانسوی در سال ۲۰۰۸ میلادی، این نخستین بار بود که یک هواپیمای ایر فرانس وارد ایران می شود.

پیش از این گروهی از مهمانداران زن ایرفرانس گفته بودند به دلیل اجبار برای داشتن حجاب به ایران سفر نمی کنند، اما ایرفرانس پذیرفتن مأموریت ایران را برای مهمانداران خود اختیاری کرد.

یک مهماندار فرانسوی که پذیرفته با حجاب به ایران برود، می گوید: «من روسری سرم می کنم چون قانون ایران این گونه است. مدارا و تحمل رسم و رسوم و فرهنگ های دیگر هم از ارزش های ایرفرانس است.»

وزیر حمل و نقل فرانسه، مدیر عامل شرکت ایرفرانس و مدیر عامل شرکت بوئینگ از مسافران هواپیمای فرانسوی بودند.

با کلیک بر روی تصویر، فیلم پرواز این هواپیما و لحظه ورود آن به ایران را مشاهده می کنید.

کدخبر: ۹۲۳۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • salmanipnu

    زنده باد روحانی…. زنده باد ظریف

  • sahar_rad

    چه زشته زنه

  • ناشناس

    خب! پس به این ترتیب فرهنگ فرانسه هم به ا ین شکل هست که مهماندار ایرانی تو فرانسه باید حجابش رو برداره. هیچ منطقی هم قابل قبول نیست در این مورد

  • ahmad-rahimi

    چقد زوره واقعا که بتمام دنیا بخوایم اینط وری زور بگیم واقعا جای تاسف تامل داره

  • baran1440

    باید به فرهنگ کشورها احترام گذاشت،هیچ زو ری در کار نیست،اگه یکم مطالعه کنید میبین ید کشورهای دیگه هم قوانینی دارن که باید هنگام ورود به ان کشورها رعایت کرد.

  • babak.ho

    اجبار زنای مسیحی به داشتن حجاب هیچ مبنای اسلامی نداره و یه حرف زوره. مثل اینکه ت و فرانسه بگن مسلمونا تو خیابون حق ندارن روسری سر کنن. این قانون چهره کشورو زشت م یکنه.

  • lichsatir

    یکی جواب سوال منو بده…فیلم پزشک دهکده و سریالای دیگه که میزارن و از صدا و سیما پ خش میشه و بدون حجاب هستن مشکلی نداره..حا لا همون بازیگر باید توی ایران با حجاب وا رد بشه ؟ یعنی موی بازیگر توی فیلم با بیر ون فرق میکنه ؟