کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۵۴۹
تاریخ خبر:

مهرآباد شلوغ‌ترین فرودگاه کشور است

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: فرودگاه مهرآباد با ۱۲ هزار و ۵۲۱ فروند هواپیما بیشترین نشست و برخاست را در شهریور به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه کشور بوده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مشهد با بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار مسافر دومین فرودگاه پرترافیک کشور در این ماه بوده است.
همچنین فرودگاه امام خمینی(ره) نیز با بیش از ۶ هزار فروند نشست و برخاست هواپیما و پذیرش بیش از یک میلیون و ۴۶ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار گرفت و با ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۹ میلیون کیلوگرم بار رتبه نخست فرودگاه ها را در این زمینه به خود اختصاص داد.
در شهریورماه سال جاری در مجموع ۵ میلیون و ۶۷۶ هزار مسافر داخلی و خارجی برای انجام سفرهای هوایی از فرودگاه های کشور استفاده کردند.
در این ماه در مجموع ۴ میلیون و ۱۷۶ هزار مسافر هوایی در مسیرهای داخلی جابجا شدند.
در شهریورماه ۹۶ شاهد رشد ۵ درصدی نشست و برخاست هواپیما با انجام ۴۲ هزار و ۶۴۸ پرواز، رشد ۱۲ درصدی ارسال و پذیرش بار و پست با جابه‎ جایی حدود ۶۱ میلیون کیلوگرم و رشد ۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت بودیم.
سهم پروازهای خارجی شهریورماه در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ فروند هواپیما بود که طی آن نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و بیش از ۲۷ میلیون کیلوگرم بار جابجا شدند.
در این بخش هم فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست نزدیک به ۶ هزار فروند هواپیما، اعزام و پذیرش نزدیک به یک میلیون مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۸ میلیون کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن فرودگاه های مشهد، اصفهان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون بیش از ۵۴ فرودگاه کشور زیر نظر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اداره می شود و سرمایه گذاری در این بخش مورد توجه جدی دولت قرار گرفته است.

کدخبر: ۱۸۱۵۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر