کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۳۸۸۶
تاریخ خبر:

مقروض ترین خانوارهای دنیا معرفی شدند/سوئیسی‌ها در صدر

بانک تسویه بین المللی در تازه‌ترین گزارش خود، مقروض ترین خانوارهای دنیا را در سال گذشته میلادی اعلام کرد.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری «یانهاپ»، بر اساس ارزیابی های انجام گرفته از سوی بانک تسویه بین المللی «BIS»، بدهی خانوارهای دنیا در سال ۲۰۱۶ میلادی مورد رصد قرار گرفت و در این بین سوئیسی‌ها مقروض ترین خانوارهای دنیا معرفی شدند.

همچنین بدهی خانوارهای سوئیسی در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۲۸.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسید که عنوان مقروض ترین خانوارهای دنیا را به خود اختصاص دادند. بعد از آنها، بدهی خانوارهای استرالیایی معادل ۱۲۳.۱ درصد از رشد اقتصادی آنها بود که در رتبه دوم قرار گرفتند.

بر همین اساس، بدهی خانوارهای دانمارکی به ۱۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آنها رسید که جایگاه سوم را از آن خود کردند.

البته در آسیا، بدهی خانوارهای کره ای در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۹۲.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آنها رسید که حاکی از رشد ۴.۷ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن دارد و خانوارهای کره ای، عنوان مقروض ترین کشور آسیایی را به خود اختصاص دادند.

میزان بدهی خانوارهای کره ای در سال گذشته میلادی، به یک تریلیون و ۲۶۰ میلیارد دلار رسید؛ در حالیکه تولید ناخالص داخلی این کشور از سوی صندوق بین المللی پول یک تریلیون و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

بر پایه این گزارش، مجموع بدهی خانوارهای گروه جی ۲۰ معادل ۵۸.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی آنها است و بدهی خانوارهای ساکن در بازارهای اقتصادی نوظهور هم، برابر با ۳۳ درصد از رشد اقتصادی آنها است؛ ضمن اینکه بدهی خانوارهای آمریکایی هم معادل ۷۹.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است و این رقم برای خانوارهای منطقه اروپا ۵۸.۶ درصد و برای ژاپنی ها و بریتانیایی هم هر کدام به ترتیب ۶۲.۵ درصد و ۸۷.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی آنها است.

کدخبر: ۱۶۳۸۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر