کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۲۵
تاریخ خبر:

مشخصات و قیمت محصول جدید رنو در ایران

نمایندگی رسمی رنو در ایران، شب گذشته از خودرو رنو سیمبول رونمایی کرد تا فروش این خودرو فرانسوی را رسما در ایران آغاز کند.
به گزارش اقتصادنیوز در این مراسم جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو با اشاره به خصوصیات فنی رنو سیمبل گفت: این خودرو از موتوری با حجم ۱۶۰۰ سی سی و قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار، برخوردار است و با بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم در بازار ایران جای یک خودرو سدان اروپایی با قیمت مناسب خالی است و از این رو شرکت نگین‌خودرو تصمیم گرفت به عنوان نماینده رنو فرانسه در ایران، واردات رنو سیمبل انجام دهد.
حسینی با بیان اینکه رنو سیمبل از سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی وارد شده است، گفت: این خودرو در بازارهای بین‌المللی توانسته به خودرویی موفق تبدیل شود تا جایی که حتی در برخی کشورها رنو سیمبل با توجه به برخورداری از ویژگی‌هایی مانند استهلاک پایین، شتاب مناسب می‌تواند برای نیروهای پلیس و تاکسی هم استفاده شود.
او با بیان اینکه یکی از دلایلی که محصولات رنو با قیمت‌های پایینی در بازار ایران می‌تواند عرضه شود این است که شرکت نگین خودرو هزینه‌های ناشی از تحریم را متحمل نبوده و مبنای محاسبه قیمت آن کاهش ارزش یورو در مقایسه با دلار مد نظر قرار می‌گیرد.
او افزود: در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس رنو سیمبل به دلیل قیمت مناسب و امکانات بالایی که عرضه می‌کند، پرفروش بوده و از این نظر با خودروهایی مانند تویوتا یاریس صندوق‌دار و هوندا سیتی قابل قیاس است.
مدیرعامل نگین خودرو در مورد قیمت رنو سیمبل گفت: برای این خودرو در حال حاضر سه تیپ آپشن در نظر گرفته شده که قیمت آن‌ها در مدل پایه حدود ۶۷ میلیون تومان و در مدل‌های فول به حدود ۷۵ میلیون تومان می‌رسد. البته تلاش داریم این خودرو را به قیمت پایین‌تری برسانیم و در بازار ایران عرضه کنیم.
مدیرعامل نگین‌خودرو درخصوص چشم‌انداز بازار خودرو در ایران گفت: پیش‌بینی‌ام این است که قیمت خودرو بیش از این نمی‌تواند کاهش بیابد زیرا طبیعتا به تولید ملی چنین کاهشی آسیب وارد می‌کند. زیرا برای دولت مهم است فرصت‌های شغلی خود را در کشور به خطر نیندازد. چنین انتظاراتی در سال‌های گذشته هم بوده و در این شرایط باید تلاش شود سیاست‌های کلان خودرو حفظ شود. با شرایط فعلی تصورم این است که قیمت‌ها به‌مرور افزایش پیدا خواهد کرد چراکه نرخ ارزها در حال افزایش است و به همین دلیل خودروها گران می‌شوند. بنابراین هم اکنون بهترین زمان برای خرید خودروهای وارداتی است زیرا مشتریان می‌توانند از تخفیف‌های بسیاری که ارائه شده است، استفاده کنند.

واردات خودرویی به نام قاجار
حسینی افزود: بازار خودرو ایران یک سدان اروپایی را کم داشت که فکر می‌کنم اصلا قابل مقایسه‌ با خودروهای دیگر در بازار چینی‌ها نیست اما روپیش‌بینی می‌کنم به عنوان یک رقیب برای خودروهای چینی باشد. در واقع ارائه این خودروی فرانسوری آغاز نبردی است که سبب می‌شود رقابت در کیفیت محصولات آغاز شود. همچنین مصرف‌کننده‌ای که بخواهد ۶۸ میلیون تومان ۶۸ تومان بدهد یک خودروی چینی بخرد، مطمئنا محصول فرانسوی را انتخاب می‌کند.
او افزود: رنو سیمبل نسل جدید ال‌۹۰ است و بسیار خودرو توسعه‌یافته‌ای است. زیرا به لحاظ طراحی‌ بسیار در آن کار شده است. محصول بعدی که شرکت نگین‌خودرو قصد دارد وارد کند، خودروی قاجار است که این خودرو را در بازار اروپا دو ماه است که مشتریان ثبت نام می‌کنند. به جرات می‌توان گفت خودرو قاجار بیانگر این است که رنو طراحی‌های خود را عوض کرده و تحولی بزرگ در طراحی محصولات خود ایجاد کرده به همین دلیل مشتریان منتظر خودرو واراتی دیگری از کمپانی رنو باشند.

عرضه رنو سیمبل با ۶ رنگ متنوع
جلو دیسک خنک شونده- عقب کاسه‌ای، سیستم ترمز ضدقفل (ASB)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، دارای دو کیسه هوا (راننده و سرنشین) و پشت سری‌های قابل تنظیم و قفل مرکزی از مشخصات فنی رنو سیمبول است. تهویه مطبوع اتوماتیک، دی لایت (DAY LIGHT)، کامپیوتر سفری (مدیریت پیمایش)، فرمان چرمی، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، آینه‌های جانبی برقی، چراغ راهنما بر روی آینه، شیشه‌های جلو و عقب برقی، شیشه راننده اتومات (ONE TOUCH)، کنسول جلو، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سنسور دنده عقب، نشان‌دهنده درجه هوای بیرونی، رینگ آلومینیومی، سیستم صوتی مولتی مدیا، مانیتور هفت اینچ و مه‌شکن جلو و عقب مشخصات رفاهی این خودرو را تشکیل داده است.

در این مراسم اعلام شد گارانتی که شرکت نگین خودرو برای رنو سیمبل در نظر دارد پنج سال یعنی ۱۵۰هزار کیلومتر است. این خودرو با شش رنگ خاکستری پلاتینیوم، آبی، سفید یخچالی، مشکی متالیک، آبی متالیک، قرمز متالیک عرضه می‌شود. مشخصات فنی دیگر رنو سیمبل نیز چهار سیلندر خطی و گیربکس آن نیز اتوماتیک ۴ سرعته تیپ ترونیک است. همچنین سیستم تعلیق آن در جلو (مک فرسون) و عقب (تورشن بیم) است.

کدخبر: ۴۵۲۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kia_li.

    خسته نباشید واقعا 67 میلیون قیمت پایه رو میگید قیمت مناسب برای یه ماشین سدان؟؟!

  • shahram-69

    بی شرف داره میگه قیمت دلار رو به رشد…زود تر خودرو را بخرید تا گران نشده…آدم اینق در میتونه آشغال باشه…یعنی ملت را دارن می چاپن این مفت خور ها…

  • mehdinajafipur

    نمی ارزه بابا کیا پیکانتو،میراژ،ریو و …. از این بهتره و ارزون تره