کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۱۱۵
تاریخ خبر:

مؤثرترین راه پیشگیری از آلزایمر

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، پیاده‌روی سریع ممکن است بهترین و مؤثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر باشد.

محققان دریافتند که ورزش هوازی می‌تواند علائم اختلال نوروژنیک را تسریع کند و عملکرد مغز را بهبود بخشد؛ در ایالات متحده آمریکا، ۵۰ میلیون نفر مبتلا به آلزایمر هستند و این بیماری شِشمین علت مرگ و میر مردم این کشور است.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند، پس از سال‌ها تحقیقات هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت چه عواملی در ابتلا به این بیماری مؤثر هستند یا چه عواملی می‌توانند مانع بروز آلزایمر شوند.

با این حال، مطالعه جدید منتشر شده در مجله انجمن آلزایمر آمریکا برای اولین بار نشان می‌دهد که فعالیت‌های بدنی منظم موجب افزایش جریان خون به مغز می‌شود.

گرگوری پانزا، متخصص قلب و عروق، از دانشگاه کانکتیکات، می‌گوید:‌ «یافته‌های ما نشان می‌دهد تمرین‌های ورزشی هوازی می‌تواند راه حل خوبی برای افراد میانسال و به منظور جلوگیری از آلزایمر باشد؛ چراکه ورزش هوازی بیشترین تأثیر را برای در امان ماندن از این بیماری فراگیر دارد».

در این مطالعه که یک هزار و ۱۴۵ سالمند تحت مطالعه قرار گرفتند مشخص شد، شصت و پنج درصد آنها در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند.

به گزارش فارس،سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که افراد سالمند به منظور پیشگیری از آلزایمر در هفته ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند.

کدخبر: ۲۰۰۱۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر