کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۷۶۴۳
تاریخ خبر:

لباس های خارجی از کدام کشورها به ایران می آیند؟

آمارهای انجمن صنایع نساجی ایران نشان می دهد در ۴ ماهه اول سال ۹۶ معادل ۱۲٫۳ میلیون دلار، پوشاک به کشور وارد شده است. این در حالیست که اگر با همین روند در طول سال جاری، پیش برویم، واردات پوشاک ایران از سایر کشورها، معادل ۳۷ میلیون دلار خواهد بود.

به گزارش پول‌نیوز،‌ در سال گذشته اما به میزان ۶۱٫۳ میلیون دلار، پوشاک به کشور وارد شده که بیشترین میزان واردات پوشاک در ۷ سال گذشته بوده است.

علاوه بر این، آمارها می گویند امارات، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، سوئد، سوییس، هند و فرانسه، کشورهایی هستند که بازرگانان ایرانی، بیشترین پوشاک را از این کشورها وارد می کنند.

مصرف پوشاک در کشور چقدر است؟

براساس آخرین گزارش ها از جمله گزارش مرکز آمار، مصرف پوشاک و اقلام مرتبط آن مانند کیف و کفش در ایران رقمی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

چقدر پوشاک وارد می کنیم؟

حمید قبادی، رئیس کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد در یک گفتگوی تلویزیونی تأکید کرد: حدود ۶۵ میلیون دلار پوشاک به طور رسمی و براساس ضوابط وارد می کنیم.

وارداتِ قاچاقی پوشاک چقدر است؟

چندی پیش، گلناز نصراللهی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم، حجم پوشاک قاچاق واردشده به کشور را سالانه ۲.۵ تا ۲.۷ میلیارد دلار تخمین زد.

پیش از آن، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرده بود واردات غیرقانونی پوشاک حدود ۲٫۵ میلیارد دلار است.

از ساماندهی بازار چه خبر؟

گلناز نصراللهی، مشاور صنعت در مورد واردات رسمی پوشاک می گوید: خوشبختانه با کاهش حقوق ورودی گمرکی پوشاک از ۱۵۰ به ۵۵ درصد واردات رسمی در این حوزه نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد نیز در همین باره اضافه می کند: در یکسال و نیم گذشته هزینه ها را برای وارد کنندگان برندهای خارجی، در جهت ساماندهی بازار پوشاک کشور، افزایش دادیم.

کدخبر: ۱۷۷۶۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر