کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۱۲۱۹
تاریخ خبر:

قانونگذاران آلمانی به دنبال رسمی کردن دورکاری در این کشور

۴۰ درصد کارمندان در آلمان خواستار فراهم شدن شرایط برای استفاده از گزینه دورکاری هستند. نمایندگان مجلس آلمان می‌خواهند با تصویب قانونی کارفرمایان را مجاب برای این کار مجاب کند.
قانونگذاران آلمانی به دنبال رسمی کردن دورکاری در این کشور/ ۴۰درصد کارمندان راضی هستند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از دویچه‌وله، نمایندگان مجلس آلمان می‌خواهند ارائه گزینه دورکاری را از سوی کارفرمایان به کارمندان اجباری کنند تا کارمندان بتوانند در برخی موارد کار خود را در منزل انجام دهند.

هم اکنون حدود ۴۰ درصد کارمندان در آلمان خواستار استفاده موردی از این مزایا به انجام کار خود در منزل هستند.

بیورن بوهینگ وزیر کار آلمان در مصاحبه با روزنامه دراشپیگل گفت: وزارتخانه متبوعش نیز قصد دارد از کارفرمایان بخواهد تا برای کارمندان این امکان را فراهم کنند که در خانه خود دور کاری کنند.

بنا به گزارش این روزنامه آلمانی وزارت کار آلمان قصد دارد از شرکت‌های آلمانی بخواهد تا اجازه دهند کارمندان از خانه دور کاری کنند و یا اینکه دلیل عدم چنین امکانی را توضیح دهند.

بوهینگ در مصاحبه خود گفت: دیجیتالی شدن جهان تمام در حال تغییر روابط قدرت است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که کارمندان از مزایای این تغییرات سود خواهند برد.

بنا به مطالعات انجام شده از سوی وزارت کار آلمان حدود ۴۰ درصد کارمندان در آلمان خواستار آن هستند که حداقل برخی موارد به جای حضور در محل کار از خانه خود دور کاری کنند.

بنا به تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان در سال ۲۰۱۶ تعداد کارفرمایانی که به کارکنان خود اجازه دورکاری می‌دهند از ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۳۹ درصد افزایش یافته است اما متاسفانه شرایط مناسبی برای دورکاری کارکنان در آلمان هنوز فراهم نشده و بسیاری از آنها مجبور هستند حتی در مواقع غیرضرور به محل کار خود بروند وبه ندرت پیش می‌آید موفق شوند دور کاری کنند.

کدخبر: ۲۴۱۲۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر