کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۹۵۳۱
تاریخ خبر:

قابلیت جدید گوگل سرک کشیدن به گوشی را غیر ممکن می‌کند

ممکن است تا‌کنون برای شما پیش آمده باشد که کسی از پشت سر بی‌اجازه به محتویات گوشی شما نگاه کند. در آینده دیگر نیازی به نگرانی در این خصوص نخواهد بود. محققان گوگل با استفاده از هوش مصنوعی ابزاری طرح‌ریزی کرده‌ان که اگر کسی بی‌اجازه در گوشی شما سرک بکشد، متوجه خواهد شد و شما را مطلع خواهد کرد.

نام این نرم‌افزار e-Screen protector است و فعلا در مرحله‌ی تحقیق به سر می‌برد و مشخص نیست که گوگل در آینده تصمیم به استفاده از آن در اندروید بگیرد یا نه. طرز کار این سیستم بسیار ساده است. دوربین جلو از الگوریتم‌های شناسایی چهره و تشخیص خیره شدن استفاده می‌کند و تشخیص می‌دهد که آیا کسی غیر از شما در حال نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی است یا خیر. سازندگان محافظ الکترونیکی صفحه‌نمایش (e-screen protector)، هی جونگ ریو و فلورین اسکراف، می‌گویند این سیستم در همه نوع شرایط نوری کار می‌کند و تنها در دو میلی‌ثانیه واکنش نشان می‌دهد. با این سرعت حتی اگر کسی نگاهی گذرا به صفحه‌ی گوشی شما بیاندازد، سیستم عمل خواهد کرد.

هرچند نمی‌توان مطمئن بود که گوگل این قابلیت را به اندروید اضافه خواهد کرد یا خیر؛ اما در هر صورت این سیستم نمونه‌ی کوچکی از بهبودهای نرم‌افزاری است که هوش مصنوعی می‌تواند برای گوشی‌های موبایل به همراه آورد. گوگل به کمک نرم‌افزار TensorFlow Lite روز به روز یادگیری ماشینی را بیشتر گسترش می‌دهد. به‌طور مثال ابزار ساده‌ی دیگری نیز طراحی کرده است که هنگام کپی کردن متن، به‌طور خودکار اعداد و نشانی‌ها را تشخیص می‌دهد.

قابلیت‌های این‌چنینی شاید به تنهایی ابتدایی به نظر برسند؛ اما مجموعه‌ای از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ی کاربری را ارتقاء دهد. یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی اکنون جزو موارد متمایزکننده‌ی گوشی‌های هوشمند جدید است. بنابراین، می‌توان انتظار داشت در آینده‌ی نزدیک قابلیت‌های جدیدی از این دست بیشتر دید.

منبع: زومیت

کدخبر: ۱۸۹۵۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sevnaz

    گوگل خودش تو گوشی های کاربرانش سرک نکشد طراخی برنامه فوضولی پیشکشش.