کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۹۸۶۰۴
تاریخ خبر:

فیلم دردناک مبارزه دختر ایرانی را ببینید / MMA چیست؟

در خبرهای قبلی، واکنش فدارسیون ورزش های رزمی در مورد فیلم دلخراش مبارزه دختر ایرانی که در مسابقات داخل قفس در رشته «MMA» ارمنستان شرکت کرده بود را منتشر ساختیم. از آن جایی که این خبر بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی پیدا کرده، توضیحات بییشتری در مورد این مسابقه را جمع آوری کرده ایم. همچنین می توانید با کلیک بر روی تصویر فیلم این مبارزه را مشاهده کنید.

**
این مبارزه از سری رقابتهای رشته رزمی «MMA» و در ارمنستان برگزار شد. در این مبارزه دختر نوجوان ایرانی به دیدار رقیب ارمنی خود رفته و در یک دیدار یک طرفه که سرداور قوانین اصلی این رشته را نادیده می گرفت بازنده از میدان خارج شد. پخش این تصاویر در شبکه های مجازی واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. اینکه همه اعزام‌ها باید زیر نظر وزارت ورزش و با مجوز شورای برون مرزی صورت گیرد هیچ شکی نیست و اصل ماجرا از آنجا آغاز می شود که چنین سفری بدون مجوز و از سوی افراد سودجو صورت می گیرد. به گزارش مهر، متاسفانه هستند افرادی که به دنبال رسیدن به منافع مالی دست به چنین اقداماتی زده و والدین نیز بدون اطلاعات کافی و به صرف نام‌های دهان پرکنی چون قهرمانی جهان فرزندان خود را به چنین میدان‌های خطرناکی اعزام می کنند.
مازیار ناظمی در صفحه شخصی خود با انتشار عکسی از این مبارزه نوشت: «صحنه های کتک خوردن دختر ایرانی در رینگ مبارزه واقعا ناراحت کننده بود. کلی پیگیری کردیم؛ هم از فدراسیون رزمی و هم کاراته، روسای آنها می گویند هیچ اعزامی برای این افراد نداشتند، در شورای برون مرزی هم درخواستی نداشتیم چون همیشه با این شکل مسابقات به دلایل مختلف مخالفیم. حضور این بچه ها شخصی و بدون مجوز بوده و حتما هم با مسببان آن برخورد می کنیم و جلوی فعالیت آن مربی و سبک گرفته خواهد شد.»

این دختر ایرانی در مبارزه خود لباس کاراته برتن داشت و همین موضوع باعث شد فدراسیون کاراته هم با صدور بیانیه ای به آن واکنش نشان دهد. در این بیانیه آمده است: «این فیلم مربوط به رقابت های رشته MMA(تلفیقی از ورزشهای رزمی) است که در آن ورزشکاران در قفس به رقابت با یکدیگر می پردازند و اساسا این رشته ورزشی ارتباطی با کاراته ندارد. تنها دلیل آنکه هر بیننده ای تصور می کند این ورزشکار از کاراته کاهای ایران بوده، لباس کاراته ای که دختر مبارز نوجوان بر تن کرده است! به اطلاع می رساند کلیه سفرهای خارجی کاراته کاهای ایرانی به رقابت های آسیایی و جهانی، تنها پس از تایید فدراسیون و اخذ مجوز آن در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد.» در پایان این بیانیه فدراسیون کاراته با هشدار به خانواده ها، عنوان داشته که برای فعالیت ورزشی فرزندان خود در رشته کاراته به سبک هایی مراجعه کنند که مورد تایید فدراسیون می باشد و در صورت مواجهه با افراد فاقد صلاحیت و دریافت پیشنهاد‌هایی اغوا کننده، مراتب را به فدراسیون کاراته اعلام کنند.

از سوی دیگر فدراسیون ورزشهای رزمی هم در بیانیه ای با رد هرگونه ارتباطی با این اعزام و منتسب نمودن آن به فدراسیونی دیگر اعلام کرده: «ورزشکار مورد اشاره جزء ورزشکاران رشته های تحت پوشش فدراسیونی دیگر و ملبس به لباس رسمی آن فدراسیون می‌باشد، لذا ضمن محکوم کردن نفس حضور ورزشکاران نوجوان در مبارزات حرفه ای اعلام میدارد بدون توجه به اینکه افرادی که در چنین مسابقاتی حاضر می‌شوند متعلق به کدام رشته و یا تحت پوشش کدامیک از فدراسیونها می‌باشند، ذات عمل اشتباه بوده و دستگاه ورزش کشور با عاملین اینگونه سوء استفاده ها برخورد جدی می‌نماید.» در بیانیه فدراسیون ورزشهای رزمی هم با اشاره به اخذ مجوز شورای برون مرزی عنوان داشته: «هر ایرانی در هر کجای دنیا با رضایت شخصی خود می تواند در مسابقات مختلف حضور یابد. اینکه عده ای با مقاصد تخریبی این گونه اعمال را به فدراسیونهای ورزشی کشور منتسب کنند امری است ناشایست و از مصادیق بارز نشر اکاذیب محسوب شده و قابل پیگرد قانونی می‌باشد.»

«MMA» چیست؟

این رشته رزمی را «هنرهای رزمی ترکیبی» نیز می نامند که تلفیقی از هنرهای رزمی مختلف است و اصولا بیشتر مسابقاتش بصورت حرفه ای برگزار می شود و به همین خاطر میزان خشونت در آن در مقایسه با رقابتهای رایج رزمی بالاتر است. البته این رقابتها نیز تابع قوانین مشخصی برای حفظ سلامت ورزشکاران بوده و در سرتاسر دنیا ازجمله ایران طرفداران بسیاری دارد. اگرچه برگزاری این رقابتها بصورت رسمی در ایران ممنوع است اما فعالیت در برخی از رشته های رزمی که به نوعی ورزشکاران را برای ورود به چنین رقابتهایی آماده می کنند قانونی انجام می پذیرد. تقریبا وضعیتی شبیه به بوکس که برگزاری رقابتهای حرفه ای آن در ایران ممنوع ولی فعالیت در آن به عنوان یک رشته ورزشی منعی ندارد. امیدواریم واکنش سریع مسئولین به این ماجرا منجر به پاک کردن صورت مساله و ایجاد محدودیت و ممنوعیت های غیرمنطقی برای علاقمندان این شیوه از رقابتهای رزمی نشده و صرفا با فرد یا افراد متخلف برخورد مناسب صورت بپذیرد. آنچه در این ماجرا موجب تاسف است و در واقع تخلفی که روی داده است نفس خود MMA یا چرایی فعالیت ورزشکاران در آن نیست، بلکه حضور یک نوجوان زیر سن قانونی در رقابتهایی است که مشخصا با قوانین حرفه ای برگزار شده است.

کدخبر: ۹۸۶۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohsenbayat

    واقعا دلخراش بود ، این دختر بچه پدر و ما در نداشته؟؟؟ اصلا نوع مبارزه ربطی به لبا س کاراته ای که تن دختره بود نداشت!! اصلا معلوم نیست چی به سر این بچه اومد با اون ضربات، خیلی بد کتک خورد ، کاملا مشخص بو د دختره کاراته کاره اما این مبارزه هیچ ر بطی به کاراته نداره چون تو کاراته تمام ض ربات کنترل شده س ولی در MMA محدودیتی وجو د نداره، حالا کدوم بی عقلی یه کاراته کا رو برده تو این مسابقات باید پیداشون کنن و به همراه پدر و مادر بی صلاحیت این دختر مجازات بشن

  • mehdiazhir

    دردناک چیه بابا خو روش مبارزش همینه

  • hadi.ir

    ??????????????????????????????? چرا همه چنین رفتاری با ما میشه؟؟؟ چرا اینقدر بی برنامه ریزی و خود رایی و خود اقدامی؟؟؟؟! !!!!!!

  • pedram.gl1990

    البته آنچنان هم محل تعجب نیست چون این سب ک مسابقه همیشه همین بوده. این خانم هم با علم به آزاد بودن روش مبارزه، در این رقا بت شرکت کردند و اصلا پوشیدن روسری در این رقابت‌ها کار غیرمنطقیه چون بخاطر ماهیت ترکیبی این مسابقات حتی لباس سالم به تن آ دم باقی نمیمونه، چه برسه به روسری. البته ایشون معلوم بود اصلا حتی از نظر فنی هم آمادگی نداشت و میخواست با روشهای رایج ور زشهای کنترل شده مبارزه کنه!!! عدم آگاهی باعث بروز است اتفاق دلخراش شد.

  • arsha_1360

    کجاش دردناکه؟ چون ایرانی بود ما دردمون گ رفته

  • amirali017

    این مبارزه رسمی نیس ک…ماوالا شبیه اینارو توفیلمای هالیوودی وامریکایی دیدیم این ا زادبود اخه با چه عقلی این دختره رفته!!

  • mozaffarian8

    بله بله به نظر من دلخراش نیست…من اطلاعات زیادی ندارم ولی به نظر میرسه مثل کشتی ک ج بازی اینطور که از تعریفش بر میاد ماهیت ا خشن است و معمولا یه طرف بازی اینطوری آ ش و لاش میشه.

  • yoones

    خیلی ناراحت شدم

  • ebrahimi.ali68

    عجب داوره…

  • mahsa60

    اصلا دلخراش نبوده.با علم بر این بازیوگ و ریسک هر نوع اتفاقی حاضر ب انجام این مسا بقه شده.در ضمن چه معلوم که ایرانی بوده . .هر کسی روسری سر کرده که مقیم ایران نیست و ایرانی نیست.??

  • mahsa60

    همیشه تو همچین مواقعی فدراسیون کسی رو نم یشناسه.زیاد جای تعجب هم نیست.??اون دختر خانم با عشق رفته برای مبارزه.حالا کتک خو رد و باخت از ویژه گی های ی مبارزه ست.نار احتی نداره.

  • armagadon

    ناراحت شدم از هر لحاظ بد باخت ملیحه مردى نمونه بارز این ورزشه البته پوستش کلفته یک تنه دوتا مرد رو کولش میذاره این مسابق ه نه اینکه داور ناداوری کرده باشه نه قان ون نداره دندون که نمیمونه چشاهم اکثر اوق ات باد کرده وحشیانه میزنن که خون بپاشه م رد که مرده له میشه چه برسه دختر ببینید ا ینا چرا این ورزشو انتخاب میکنن

  • armagadon

    لباس این دختره مربوط به این مسابقه نمیشه احتمالا بخاطر مسئله حجاب اینا رو به تن کرده کیک بوکسینگ از رشته های بوکسه لباسش همونه که تن حریفشه

  • mehdidavarpanah59

    باید کتک خورد، شکست خورد،حق خوری بشه،تا در این رشته رشد کنیم، این ماهیت این جور مبارزاته، پس باید آستانه تحمل رو بالا بر د و با برنامه در این مسابقات شرکت کرد.

  • farshid1616

    برو بابا این که چیزی نیست

  • farshid1616

    تقصیر خودشه کی با کاراته میره جلو یو اف سی کارا

  • m2261299

    تاسف بر مسولین ک فقط تکذیب بلدن

  • pooria

    جناب بیات شما مگه مجبوری در مورد همه چیز نظر بدهید حتی در مورد مسائلی که از اون اطلاعی ندارید. آقای عزیز کسی که تو این ر شته شرکت میکنه اونم تو سطح حرفه ای یعنی اینکه تمامی شرایط رو پذیرفته و خشونت هم جزئی از این رشته ورزشیه. هر چند من هم از شکست و ضربه خوردن هموطنم ناراحت شدم ولی این جزئی از این رشته ورزشیه.

  • mohsenbayat

    اتفاقا تو این یه مورد صاحب نظرم که نظر د ادم کسی که در حد این مسابقات هست باید شر ایطش رو بپذیره این دختر ۱۲ سالشه مطمئنا مسئولیتش بر عهده بزرگترشه شمام مجبور نیس تی نظر منو بخونی، منم از نظرات خیلی ها خ وشم نمیاد ، اینو یاد بگیری بد نیس

  • saeedsohili

    هرموفقیتی یه شبه به دست نمیاد هرچیزی یه تاوانی داره…

  • joodi

    هفت صبح پس کامنت من کوووووو

  • dosstane

    با سلام دوستان لباس کاراته سبک کیوکوشین تنش بود که این رشته دو نوع مبارزه داره ا زاد و تاتمی که البته هردو دردناکه ولی به خاطره حجاب این لباس رو تن کرده و اصلا م بارزه دردناکی نبود در این رشته و براش ار زوی موفقیت میکنم و باید ادامه بده

  • a.man

    سلام من چون رشته های رزمی مثل بوکس و کی ک بوکس و mma کار کردم با علم به این سبک مبارزات به دوستان باید بگم: ۱-mma یک رشت ه رزمی ترکیبیه٬یعنی کسی که توی چند رشته رزمی به درجه ای رسیده باشه و ادعا داشته باشه میتونه در این مسابقات شر کت کنه. ۲- این خانم هم به دلیل رعایت حجابش این لبا سو به تن کرده و هم شاید رشته اصلی ایشون کاراته باشه. ۳- خاک بر سر اون مربی و اسپ انسر این ورزشکار که یک زمی کار آماتورو که برای این سطح از مسابقات آماده نیست رو میفرستن تو رینگ.واقعا شعور پایینی داشتن .

  • ناشناس

    چشمش کور شه نره مسابقه بده هیشکی اجبار ن کرده

  • saramde

    چقد بد که شکست خورد ?

  • saramde

    چه بد که شکست خورد ?

  • s.m.mousavi

    باکیشم نی.. بزرگ مشه یادش مره