کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۷۸۰
تاریخ خبر:

فوتبال در مسیر تغییرات؛ از ۶۰دقیقه‌ای شدن بازی تا اصلاح قانون پنالتی

تنها نهاد دارای صلاحیت قانون‌گذاری در ورزش فوتبال در حال بررسی پیشنهادات جدید برای جذاب‌تر کردن این رشته ورزشی است.

هئیت مدیره اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) که تنها نهاد دارای صلاحیت قانون‌گذاری در ورزش فوتبال است در نظر دارد به منظور افزایش عدالت و جذابیت در فوتبال، تغییرات جدیدی در این رشته ورزشی ایجاد کند.

برخی تغییرات جدیدی که IFAB در حال بررسی آنهاست عبارتند از برگزاری بازی در دو نیمه ۳۰ دقیقه‌ای و زدن دریبل در ضربات ایستگاهی. این نهاد در این راستا سندی با عنوان «جوانمردانه بازی کنید!» با هدف تکمیل سیاست‌های بازی جوانمردانه منتشر کرده است.

اعضای هئیت مدیره اتحادیه بین‌المللی فوتبال در مورد پیشنهاد کاهش هر نیمه بازی از ۴۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه بحث و گفت‌وگو خواهند کرد. طبق پیشنهاد جدید بازی در دو نیمه ۳۰ دقیقه‌ای مفید برگزار خواهد شد و هر بار که توپ از زمین خارج می‌شود، زمان متوقف خواهد شد. ارائه دهندگان این طرح بر این باورند که روی کاغذ زمان بازی از ۹۰ دقیقه به ۶۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند، اما زمام مفید بازی بیشتر خواهد شد.

تغییر دیگر در مورد ضربات ایستگاهی خواهد بود، به این منظور که بازیکنی که پشت ضربه ایستگاهی می‌ایستد می‌تواند بیشتر از یک ضربه به توپ بزند و حتی توپ را با دریبل زدن پیش ببرد.

IFAB همچنین در نظر دارد ضربات پنالتی‌ جریان بازی را مانند ضربات پنالتی آخر بازی در دیدارهای حذفی کند، یعنی اینکه یا توپ گل می‌شود یا نمی‌شود و در قانون جدید در صورت تصویب، بازیکنان دیگر حق استفاده از توپ برگشتی را ندارند.

کدخبر: ۱۶۴۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • vahidd241

    فوتبال رو دارند خراب میکنند آفساید رو بر دارید بازی ها جذاب میشه

  • ناشناس

    خدا نکنه اینجور بشه این ی نوع توهین به م ردم جهانه

  • sha44

    اینکه وقت مفید 30 دقیقه ای باشه خیلی خوب ه دیگه وقت تلف کردن بی معنی میشه، اما در یبل در ضربه ایستگاهی به نظر مضحکه

  • ehsan78

    چه قانونای مسخره ای ?