کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۳۴۷۰
تاریخ خبر:

فعلا پرتقال قرمز نخورید

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره بار در مصاحبه با رادیو در خصوص عرضه پرتقال های نارس در بازار گفت: یکی از دلایل این کار سوء استفاده است چون پرتقال سبز روی درخت زیر هزار تومان است و این افراد این پرتقال ها را در بازار با قیمت سه هزار تومان به فروش می رسانند. از طرفی حدود شش الی هفت سال است که در شرق مازندران کارخانه هایی تاسیس شده اند که پرتقال ها را با گازهای مخصوص رنگ آمیزی می کنند.

به گزارش تسنیم،در ادامه مجتبی شادلو به زمان رسیدن پرتقال و عرضه آن اشاره کرد و گفت: در تولید مرکبات، مرکبات نوار جنوبی کشور از جمله پرتقال تامسون از حدود ۱۵ الی ۲۰ روز آینده به بازار می آید و این پرتقال ها دو رنگ هستند و هنوز زرد نشده اند و خیلی هم خوش عطر و طعم است و می تواند انتظارات مصرف کننده را تامین کند.

رئیس اتحادیه باغداران عرضه زود هنگام پرتقال را غیر منطقی مطرح کرد و اظهار داشت: در حال حاضر پرتقال های موجود در بازار به وسیله اتیلن به این رنگ در آمده اند مگر اینکه رنگ طبیعی سبز داشته باشند. از طرفی دستگاه هایی هستند که با حرارت دادن به پرتقال باعث رسیده شدن و تغییر رنگ می شوند اما متاسفانه این دستگاه ها مختص پرتقال نیست و برای برخی دیگر از میوه ها است.وقتی پرتقال حرارات می بیند، اسید موجود در آن بالا می رود و ممکن است برای سلامت مردم ضرر داشته باشد.

کدخبر: ۱۸۳۴۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • z.m

    من موندم چطور این کار خونه ها رو پلمپ نم یکنن ما یه مغازه کوچیک داریم هر ماه سر م یزنن یهو کاری بجز کار خودمون نکنیم انوقت چندین کارخانه میان پرتقالا رو رنگ میکنن کسی هم بهشون کاری نداره کلا مملکت جالبی داریما

  • mona1

    همچین کارخونه ای وجودنداره اصلن دروغه

  • mona1

    شماهاهرفصلی میگین اینوبخورین اونوبخورین خب به شماچه

  • safari70

    خدا لعنتشون کنه

  • javadahmadi27923

    خب راست میگید برید بگیریدشون پس وزارت به داشت چکار میکنه