کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۹۵۶
تاریخ خبر:

فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز پنج شنبه/کاهش گرد و خاک در جنوب از امشب

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی طی امشب از بارش باران در اکثر نقاط کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب،‌ شمال و ارتفاعات البرز بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف با شدت ملایم تا متوسط و به صورت مداوم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به تدریج از بعد ازظهر بارش باران به جنوب غرب و بارش برف به شمال شرق کشور گسترش می یابد، تصریح کرد: بارش برف طی امشب (۲۴ بهمن) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی قابل توجه است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ به سبب وزش باد در جنوب غرب کشور گرد و خاک شدید طی امروز (۲۴ بهمن) ادامه می‌یابد و از اواخر شب این وضعیت بهتر می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه فردا (۲۵ بهمن) به تدریج بارش در نیمه غربی کشور خاتمه می یابد، گفت: بارش برف و باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی وجنوبی ادامه پیدا می‌کند همچنین بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی، شرقی و شمال شرق کشور و بارش پراکنده باران در مناطق مرکزی و شرقی کشور پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه فردا (۲۵ بهمن) وزش باد شدید در بسیاری از مناطق نیمه شرقی همچنین مرکز کشور انتظار می‌رود.

وی ادامه داد:‌ روز پنجشنبه (۲۶بهمن) با حرکت سامانه به سمت شرق در ابتدای روز بارش پراکنده در شمال شرق کشور روی می‌دهد سپس این سامانه به طور کامل از کشور خارج و جو آرام در کشور برقرار می شود.

مدیر کل پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌ از اواخر روز پنج شنبه با ورود یک سامانه بارشی دیگر از جنوب غرب بارش از گیلان شروع می‌شود و روز جمعه( ۲۷ بهمن) نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت:‌ آسمان تهران فردا (۲۵ بهمن) ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید و در بعد از ظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز پنج شنبه(۲۶ بهمن) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

کدخبر: ۲۰۰۹۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • morad

    خدا کنه در جنوب غرب (آبادان ما) همیشه با رون بباره یا ارحم الراحمین

  • z.m

    دولت نشسته بارون معضل ریزگردها رو حل کنه ؟ آیا نباید کشور ترکیه رو مجبور کرد آب د جله رو باز کنه؟ آیا نباید روی شنهای روان مالچ پاشی کرد ؟ آیا …