کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۳۹۴۴۵
تاریخ خبر:

آیفون اپل امروز ۱۰ ساله شد

۱۰ سال پیش در چنین روزی وقتی عقربه‌ها ساعت ۹ و ۴۳ دقیقه صبح به‌ وقت محلی برا نشان می‌داد، استیو جابز روی سن رفت و اعلام کرد امروز سه محصول را به شما معرفی می‌کنیم: یک آی پاد، یک موبایل و یک ارتباط‌دهنده اینترنتی! اما در نهایت تنها یک محصول را از جیبش بیرون آورد و به حاضرات نشان داد؛ بله! آیفون!

این چنین بود که در روز ۹ ژانویه ۲۰۰۷ و پس از دو سال و نیم انتظار از آیفون اپل رونمایی شد.

آن زمان آیفون ۴ گیگی به قیمت ۴۹۹ دلار و آیفون ۸ گیگی به قیمت ۵۹۹ دلار به فروش رفت، البته نه همان روز بلکه ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷!

و حالا ۱۰ سال از چنین روزی می‌گذرد و امسال یعنی ۲۰۱۷ همگان منتظر آیفون ۱۰ (یا ۸) در کنار دو گوشی دیگر اپل هستند که قرار است در سپتامبر رونمایی شود.

این روزها حال فروش آیفون خوب نیست و حقوق تیم کوک هم کم شده است و وی مجبور است تا برای جلب رضایت مشتری، دست از استراتژی‌های کهنه و فرسوده خود برداشته و گوشی‌ای عرضه کند که با مدل‌های موجود فرق داشته باشد تا جلوی افت فروش جهانی آیفون را بگیرد.

بسیاری معتقدند گوشی متفاوت آیفون ۱۰ نام خواهد گرفت بدون داشتن دکمه فیزیکی هوم، صفحه خمیده، با شارژ بی‌سیم و ده‌ها ویژگی دیگر!

کدخبر: ۱۳۹۴۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • abbas88

    به جای اینکه پول بدند هواپیما بخرند و سو د های کلان به جیب بزنند و مردم بیچارگی ب کشند. این هزینه ها رو خرج جوونهای خودمون بکنند که از دانشگاها فارغ التحصیل میشند تا خودمون هوا پیما بسازیم دیگه از انرژی هسته ای سخت تر نیست که