کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۱۲۱۹
تاریخ خبر:

فرمانده کل سپاه: ما برای دوم شدن خلق نشده‌ایم

فارس نوشت: فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید با تلاش جهادی فاصله بین حرف و عمل را روز به روز کمتر کرد، گفت: گام دوم انقلاب اساساً برای تشکیل تمدن اسلامی است و این به دست ما باید محقق شود.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مدیران و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: در شریعت اسلامی و آموزه های قرآن کریم به ما تعلیم داده اند که شما باید الگویی برای همه خلق باشید و این اسوه بودن در رفتار و گفتار باید جزو اولویت های اساسی ما باشد.

وی ادامه داد: البته این شاید در نگاه اول آرمان گرایانه باشد، ولی در واقع باید جهت کلی حرکت ما به این سمت و سو باشد که جزو بهترین‌ها بودن باید اساس کار ما قرار گیرد؛ چرا که ما برای دوم شدن خلق نشده ایم و این اگر نگرش اساسی و جدی ما باشد حرکات و رفتار ما براساس آن شکل خواهد گرفت.

فرمانده کل سپاه افزود: اصلاً انقلاب اسلامی وقوع پیدا کرد تا تحولی بنیادین در عالم و آدم ایجاد کند و واقعیت ها را مبدل به حقیقت کرده و حقایقی منطبق برحق ایجاد کند.

سردار سلامی گفت: ما در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی براساس تدابیر مقام معظم فرماندهی کل قوا هستیم و گام دوم انقلاب اساساً برای تشکیل تمدن اسلامی است و این به دست ما باید محقق شود و آن تمدنی است که در آن اخلاق، معنویت، اقتصاد، سیاست، هنر، علم و … به شکل برجسته و غلبه یافته و منطبق بر حقیقت اسلام ظهور و بروز پیدا کند.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به نقاط درخشان در تاریخ علم اسلامی و تمدن عظیم مسلمانان ابراز داشت: ابن هیثم‌ها، خوارزمی‌ها، رازی ها، ابن سیناها، ابن خلدون ها، کندی‌ها و بسیاری از دانشمندان برجسته جهان سال‌ها جلوتر از دانشمندان غربی موفق به کشف بسیاری از حقایق علمی جهان شدند و در رشته های مختلف پایه و اساس رنسانس در اروپا بر اساس همین تلاش‌های دانشمندان مسلمان در دوران درخشان تمدن اسلامی در آن زمان بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیر و تشکر از تلاشهای مسئولین ، اعضاء هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در فراز و نشیب های مختلف در این بیش از دو دهه از تاسیس این دانشگاه گفت: شما بخش مهمی از مسیر اعتلای علمی و دانش و فن آوری در حوزه سلامت و پزشکی در تمدن اسلامی آینده هستید و این مهم باید به دست شما تحقق پیدا کند و این مسئله سخنرانی و شعار نیست و شدنی است و صد البته جهاد علمی و عملی شبانه روزی را می طلبد.

رئیس هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با اشاره به بحث علم و دانش ابراز کرد: اساسا خلق علم از جنبه های قدرت الهی است و انسان به کشف علم می پردازد و به واقع علم طب و پزشکی از علوم الهی است که باید به جهت ارتقای سلامت جامعه از همه جنبه های طب اسلامی، طب ایرانی و سنتی، طب مدرن و اساسا همه دستاوردهای علم بشری بهره برد و نگاهی تک بعدی نداشت.

وی با اشاره به مقوله مهم سبک زندگی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) باید در ترویج بخش سلامت سبک زندگی ایرانی اسلامی سرآمد باشد چرا که با پیاده شدن این مدل در جامعه از وقوع و نشر بسیاری بیماری‌ها پیشگیری خواهد شد.

سردار سلامی بیان داشت: طبق آیه شریفه قرآن کریم باید باور قلبی داشته باشید که شما برترید و افق دید خود را در دانشگاه و بیمارستان‌ها در ارائه خدمات سلامت جهانی ببینید، باید با تلاش جهادی فاصله بین حرف و عمل را روز به روز کمتر کنید.

سردار سلامی ادامه داد: در حوزه علوم پزشکی شما باید به جایی برسید و سیمایی از دانشگاه سپاه در علوم پزشکی را ترسیم که دلهای همه مشتاقان علوم پزشکی در کشور و حتی دنیا را جذب کرده و براستی سرآمد علم طب در دنیا باشید و توانایی اسلام عزیز را بر حاکمیت بر جهان را به جهانیان به عینه نشان داده و بدانید برای رسیدن به مرجعیت علمی که خواسته رهبری فرزانه انقلاب است باید افق خود را بلند ببینید.

سردار سلامی در پایان گفت: پزشکان مسلمان باید منبع پایان ناپذیر امید باشند چون به قدرت لایزال الهی متصل هستند و در دیدگاه شریعت اسلامی شما اگر یک انسان حتی غیر مسلمان را از مرگ نجات دهید انگار همه بشریت را زنده کرده اید و این بسیار ارزشمند و اهمیت علم پزشکی و طب را به واقع نشانگر است. انشاءالله دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) روز به روز درخشان تر و مقتدر تر برای سپاه، کشور و انقلاب اسلامی در جهان بدرخشد و منشأ تحولات بزرگ باشد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار علیرضا جلالی رئیس دانشگاه در گزارشی از مهم ترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در حوزه های آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی به بیان چالش‌های کلان و طرح برخی پیشنهادات بهبود در این حوزه پرداخت.

کدخبر: ۲۶۱۲۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    تفکر همیشه اول بودن و برتر بودن خیلی خوب است