کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۵۷۹
تاریخ خبر:

فرش جهیزیه پروین اعتصامی کجاست؟

فرش ۱۲ متری متعلق به جهیزیه پروین اعتصامی که به موزه تبریز اهدا شده بود، مدتی است در این موزه دیده نمی‌شود و مسئولان پاسخ مناسبی برای برداشتن آن ارائه نمی‌کنند.

در سال ۸۷ قالیچه جهیزیه پروین اعتصامی بانوی شاعر کشورمان به موزه فرش تبریز وقف می‌شود.

بر اساس این گزارش، ایرج نوبهار این قالیچه را طی وقف‌نامه ای به موزه می‌سپارد ولی چندی است که برخی مراجعین به موزه سراغ آن را می‌گیرند اما از فرش خبری نیست!

خبرنگاری با نوبهار در مورد این موضوع تماس گرفت که وی ضمن تائید گفت: در سال ۸۷ برابر وقف‌نامه که موجود است به موزه اهدا شد. اما مدتی است در موزه رویت نمی‌شود.

علی اصغر شعر دوست هم در این زمینه در پاسخ به این پرسش که چرا فرش از موزه کاخ شهرداری تبریز برداشته شده گفت: البته من هم که این اواخر به موزه فرش مراجعه کردم فرش جهیزیه پروین اعتصامی را ندیدم.

رئیس خانه موزه شهریار افزود: در بازدید اخیر سوال کردم که این فرش کجاست؟ چرا برداشته شده؟ که پاسخ‌ها متفاوت بود. البته این فرش به موزه اهدا و وقف شده است، در سند اهدایی نکته ای وجود دارد که شهرداری می‌تواند در موزه‌های دیگر هم از آن استفاده کند.

شعردوست ابراز داشت: دو هفته پیش که به دعوت شورای شهر به عمارت مرکزی شهرداری تبریز رفتم و به موزه فرش سری زدم، قالیچه را ندیدم! بلافاصله سوال کردم که قالیچه ۱۲ متری جهیزیه پروین اعتصامی چه شده است؟ برخی ابراز بی اطلاعی کردند و برخی گفتند که نیاز به تعمیرات و رسیدگی داشت چرا که کیفیتش نازل شده بود از این رو به انبار منتقل شده است و… حقیقت این است که چند تن از اعضای شورای شهر استان هم همراه بنده بودند در نهایت بنا شد گزارش دقیق در مورد مکان دقیق فرش ارائه شود. اما بنده همچنان پیگیر ماجرا هستم.

این گزارش اضافه می‌کند در حال حاضر این فرش در موزه تبریز در معرض دید عمومی قرار ندارد و باید پاسخ داده شود که فرش کجاست و به چه دلیل برداشته شده است.

کدخبر: ۱۸۱۵۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • saied

    حتما دادن قالی شویی که بشویند یا اقا دزد شب اومده موزه و برده

  • arash11

    دزدیدن بردن یکی از آقایون بعد جالب بودنش اینه که همه میدونن چه کسی اونو برده ،ول ی همه میگن نمیدونن چی شده …

  • arashparsi

    خدا نکنه آدم ، معروف بشه! تا قیامت براش داستان هست! و برا عده ای هم نون! ای کاش همه یه مردم دنیا، مشهور بودند به یک اندا زه، زندگی چیز دیگریست! من برم تویه موزه، فرش زیر مای پروین ببینم! میرم سراغه ویت رینه نوستالژیه خودم و با افتخار نگاه ب گ ذشته ام میکنم!

  • mamadariay

    دزد بازاره همه جا

  • abolfazltwin

    کی بود کی بد من نبودم……پای انگلیسیها وسط ه