کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۸۶۱۲
تاریخ خبر:

غرامت ۱۰ میلیاردی جیووا از فدراسیون!

شرکت ایتالیایی جیووا به خاطر تغییر برند لباس تیم ملی فوتبال از فدراسیون فوتبال ایران درخواست غرامت ۱۰ میلیارد تومانی کرد.

وب سایت نود: پس از اینکه تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی اخیر خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ از برند آدیداس استفاده کرد، برند قبلی این تیم یعنی جیووای ایتالیا از فدراسیون فوتبال ایران درخواست غرامت ۲،۵ میلیون یورویی (درحدود ۱۰ میلیارد تومانی) کرد.

آنجلو دیپسکورو، مدیر بخش اسپانسرینگ جیووا با تایید این خبر به فارس گفت: فدراسیون فوتبال ایران قبل از مذاکره برای فسخ قرارداد با برند جیووا این تخلف را مرتکب شد و حالا باید این غرامت را پرداخت کند.

وی ادامه داد: طبق بندهای قرارداد هر بازیکن ایران هنگام قرارداد با جیووا در صورت پوشیدن پیراهنی به غیر از این برند ۵ هزار یورو جریمه می‌شود که این مجموع تخلفات ملی‌پوشان ایران در دو بازی اخیر مقابل تیم های ملی قطر و چین و با توجه به تغییر لباس در جلسات مختلف تمرینی این رقم تا کنون ۲،۵ میلیون یورو است.

دیپسکورو در ادامه تاکید کرد: ما بعد از بازی تیم ملی ایران با قطر نامه اعتراضی و شکایت خود را به صورت مکتوب و ایمیلی به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کردیم و در ادامه نیز همین رونوشت نامه ها را به فیفا و کنفدراسیون آسیا ارسال کردیم و بعد از بازی با چین نیز همین نامه های جدیدی تری به آنها نوشتیم.

گفتنی است شرکت جیووا در ایتالیا یک رونوشت از درخواست غرامت خود را برای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است تا این دو نهاد نیز در جریان قرار بگیرند.

لازم به ذکر است در صورتی که فدراسیون ایران این مبلغ را پرداخت نکند، جیووای ایتالیا به یک دادگاه در کشور سوئیس که در قرارداد طرفین به عنوان دادگاه صالحه از آن نام برده شده است، شکایت خواهد کرد.

به نظر می‌رسید در صورتی که فدراسیون ایران قبل از تغییر لباس در مذاکره با جیووا این قرارداد را فسخ می‌کرد، باید چیزی حدود یک‌سوم این مبلغ را پرداخت می‌کرد.

نکته جالب اینکه تیم‌های ملی نوجوانان و تیم ملی فوتسال با لباس جیووا عازم رقابت‌های بین‌المللی پیش رو خواهند شد.

کدخبر: ۱۱۸۶۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ebrahimi.ali68

    طبق معمول گند زدند

  • gerdoo

    شک ندارم اونم غرامت نیست بین خودشون تقسی مش میکنن بیت المال رو گرچه حقشونه نوش جو نشون چون ما همچین بیکفایت هایی رو اجازه ریاست بهشون دادیم

  • arash11

    مشکلی نیست ،مثل خیلی از موارد دیگه در سا زمانهای مشابه ،این غرامت هم پرداخت میشه ،البته نه از بودجه ارگان مربوطه ،بلکه از جیب من و شما مردمی که خودمون برای یه لق مه نون باید از صبح تا شب چند جا کار کنیم و در نهایت هم شرمنده خانواده ایم

  • peyman0917

    واقعا ببینید چطور پول بیت المال را حیف و میل میکنند و چطور آبروی ایران و ایرانی را تعدادی مدیر ناکارآمد و بی سواد میبرند .اصلا به نظر من بازی با لباس جیووا یا آد یداس فرقی نداره و مهم اصل مطلب و خوب کار کردن در میدان مسابقه است. مثل لباس المپی ک ورزشکاران که این همه درموردش صحبت شد و جنجال به پا کردند، آخرش هم با بدترین نت ایج المپیک را به پایان رسوندند.