کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۶۹۱۱
تاریخ خبر:

عکس دختر جوان فراری از داعش در میان نامزدهای جایزه تیلور وسینگ/تصاویر

تصویری از یک مهاجر نجات یافته از دریای مدیترانه، همراه با تصویر دختری که از چنگال داعش فرار کرده است، به جمع فینالیست‌های یکی از معتبرترین رقابت عکاسی جهان راه پیدا کردند.
به گزارش خبرآنلاین، در فهرست نامزدهای جایزه عکاسی پرتره تیلور وسینگ تصویری به چشم می‌خورد که بی‌شک هر انسانی را به اشتباه می‌اندازد. هر کس با نگاه به این عکس گمان می‌کند که تصویر دختری جوان را می‌بیند اما در حقیقت تصویری از یک ربات است.

جایزه تیلور وسینگ از سال ۱۹۹۳ به این سو برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد است.

در میان نامزدهای نهایی تیلور وسینگ تصویر دختری به چشم می‌خورد که از چنگال داعش گریخته است. این عکس اثر ابی تریلر اسمیت عکاس اهل ولز است. در عکس دختر را در اتوبوسی می‌بینیم که آوارگان را به محل امن منتقل می‌کند.

تریلر اسمیت گفت: «نزد من عدم اطمینانی که در چهره دختر به چشم می‌خورد، نمایانگر همان عدم اطمینانی است که در میان تمام آوارگان در سراسر جهان به وجود دارد.»

دیگر نامزد جایزه سزار دزفولی برای عکسش از مهاجر نجات یافته از دریای مدیترانه را هنگامی گرفت که درباره مسیر خطرناک مهاجرت به اروپا از طریق دریای مدیترانه تحقیق می‌کند.

اریکا ربات ژاپنی است که در نگاه نخست هیچ تفاوتی با انسان ندارد. عکاس پرتره اریکا درباره اثرش گفت: «من نیم ساعت با اریکا و سازندگانش گذراندم تا این عکس را بگیرم.»

این سه پرتره از میان بیش از ۵ هزار اثر انتخاب شده‌اند. برنده جایزه ۱۵ هزار پوندی تیلور وسینگ ۱۴ نوامبر معرفی می‌شود و دو روز پس از آن نمایشگاهی از عکس‌های منتخب برگزار خواهد شد.

توضیحات

*

توضیحات

کدخبر: ۱۷۶۹۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر