کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۶۱۹
تاریخ خبر:

طرز تهیه دهانشویه خانگی

اغلب بوی بد دهان به دلیل تجمع باکتری‌ها، مشکلات نهفته دندانی، مصرف برخی مواد غذایی خاص و بو‌دار مثل سیر و پیاز و غیره ایجاد می‌شود
این دهان‌شویه با خاصیت آنتی‌ باکتریالی که دارد، دهان شما را از هر گونه باکتری که باعث ایجاد بوی بد آن می‌شود پاک کرده و موجب تازگی دهانتان می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین، اغلب بوی بد دهان به دلیل تجمع باکتری‌ها، مشکلات نهفته دندانی، مصرف برخی مواد غذایی خاص و بو‌دار مثل سیر و پیاز و غیره ایجاد می‌شود.
خوشبختانه شما می‌توانید برای رفع این معضل ناخوشایند به جای انبار کردن تعداد زیادی دهان‌شویه‌های شیمیایی و نه چندان ارزان‌قیمت موجود در داروخانه‌ها از مواد طبیعی استفاده کنید که به راحتی قابل تهیه و همیشه در دسترس هستند.
مطمئن باشید بعد از مصرف این دهان‌شویه‌های طبیعی خودتان به خوبی متوجه تاثیر بسیار زیاد آن‌ها در تازه و خوشبو نگه داشتن دهان‌تان و رفع بوی بد آن خواهید شد. در ادامه این مطلب با ۳ راه‌کار موثر در این زمینه آشنا خواهید شد.

۱- دهان‌شویه دارچین، عسل و لیمو‌تازه
دارچین بوی بد ناشی از باکتری‌های درون دهان را از بین‌ می‌برد. عسل هم با خاصیت ضد میکروبی، جرم‌های موجود در دهان را تمیز کرده و سطح روی دندان‌ها (Teeth)را پاکیزه نگه می‌دارد. لیمو هم با عطر و بوی قوی‌ای که دارد، هم‌زمان با سفید‌کردن دندان‌ها باعث می‌شود تا نفس‌تان همیشه بوی مرکبات تازه دهد.

طرز تهیه:
- در یک ظرف‌‌‌ در‌ب‌دار مناسب و تمیز، یک‌دوم قاشق چای‌خوری دارچین بریزید و بعد آب ۲ عدد لیموی تازه را گرفته و به آن اضافه کنید. ترکیب را خوب هم بزنید و یک‌دوم قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین (اختیاری) را هم به سایر مواد اضافه کنید.
- همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و بعد یک فنجان آب‌گرم اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و درب ظرف را بگذارید.
- به خاطر داشته باشید حتما قبل از هربار استفاده، ظرف را تکان دهید تا مجددا مواد با هم مخلوط شوند.
- برای هر‌بار مصرف، ۱ یا ۲ قاشق‌ غذا‌خوری از این دهان‌شویه را برای مدت زمان ۱ تا ۲ دقیقه غر‌غره کنید.
- برای رفع بوی بد دهان و به طور کلی مشکلات(Difficulties) دندانی به طور مستمر از این دهان‌شویه استفاده کنید.

۲- دهان‌شویه نعناع و جوش‌شیرین
این دهان‌شویه با خاصیت آنتی‌باکتریالی که دارد، دهان شما را از هر گونه باکتری که باعث ایجاد بوی بد آن می‌شود پاک کرده و موجب تازگی دهان‌تان می‌شود. جوش‌شیرین هم میزان pH دهان شما را متعادل می‌کند و جرم و لکه‌های تیره روی دندان‌ها را پاک می‌کند.

طرز تهیه:
- در یک ظرف مناسب نصف‌ فنجان آب مقطر بریزید و ۲ قاشق‌ چای‌خوری جوش‌شیرین و ۲ قطره روغن نعناع یا روغن درخت چای به آن اضافه کنید.
- ترکیب را خوب هم‌ بزنید و در طی هربار مصرف، از ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری از این دهان‌شویه استفاده کنید.
- برای رفع کامل بوی بد دهان، سعی کنید ۱ یا ۲ دقیقه این دهان‌شویه را غر‌غره کنید.

نکته:
می‌توانید به جای روغن نعناع، ۱ قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه را همراه با ۲ فنجان آب برای مدت زمان ۱ ساعت بجوشانید و بعد محلول را صاف کرده و در یک بطری بریزید. علاوه بر استفاده از این دهان‌شویه، استفاده از چای نعناع بعد از خوردن هر وعده غذایی می‌تواند به همین اندازه موثر باشد.

۳- دهان‌شویه سرکه ‌سیب
سرکه سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریالی و ضد‌عفونی‌کننده دارد. علاوه بر این، سرکه به طور طبیعی عامل موثری در از بین‌بردن باکتری‌ها محسوب می‌شود.

طرز تهیه:
- ۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب‌گرم مخلوط کنید.
- محلول را خوب هم بزنید و آن را در یک ظرف شیشه‌ای مناسب بریزید.
- سعی کنید از این دهان‌شویه طبیعی به طور مستمر استفاده کنید و حتما قبل از استفاده آن را تکان دهید.

کدخبر: ۲۰۰۶۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر